По повод изискването на Гърция при влизане в страната водачите на всички автомобили да представят оригинала на Свидетелството за регистрация, Част I, т. нар. Голям талон, заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев се срещна с гръцкия посланик в България Димостенис Стоидис, съобщиха от ведомството.
В югозападната ни съседка налагат глоба от 1030 евро за леките автомобили и свалят номерата, ако шофьорът не носи големия талон на автомобила.
Заместник-министър Гинев изрази позицията на МТИТС, че най-оптималният вариант за разрешаване на възникналия проблем, е преходният период за прилагането на мерки от гръцката държава да бъде удължен до края на годината. През това време, българската страна поема ангажимента да извърши необходимите промени в нормативната уредба за собствеността на леките и товарни автомобили.
По време на срещата бяха представени и други предложения на българската страна - по време на крайпътните проверки на територията на Република Гърция, гръцките контролни органи да приемат нотариално заверено копие на част I на регистрационния талон и изискването да не важи за леките автомобили и автобусите.
Посланик Димостенис Стоидис допълни, че има неясноти относно собствеността на лизинговите автомобили. Той обясни още, че посолството на Гърция в София работи в посока за спешното разрешаване на конфликтната ситуация и че всички, свързани страни с нея трябва да работят ефективно и в координация.
Основният проблем идва от лизинговите компании, които задържат големия талон докато лизингополучателят не изплати пълната сума за автомобила. Някои компании вече правят компромис, но най-вече за леките коли, като предоставят талона само за пътуването в Гърция срещу допълнителен договор.
По-сериозен е проблемът с тежкотоварните автомобили, за които глобите са много по-високи.
Според генералният консул на България в Солун Васил Вълчев, по силата на гръцкото вътрешно национално законодателство глобата за водачите на тежкотоварни автомобили е от 8000 до 10 000 евро и се налага и на фирмата и на водача, като на втория е в много по-малък размер - до 1000 евро, а 8000-те хиляди евро се налага на фирмата превозвач.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.898860 |
GBP | 2.319730 |
CHF | 2.082000 |