Подготвили сме се при даването на властта на нашите наследници те да бъдат подготвени веднага, обяви на пресконференция министърът на на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, който представи финансовото състояние на транспортните дружества, на които ведомството е принципал.
По думите на министъра най-тежко е положението в жп сектора, който преминава и през ремонт на инфраструктура, заради което са затруднени услугите за превоз на товари и пътници.
Данаил Папазов увери, че хората, които работят в БДЖ биха могли да запазят работните си места и не не мисли, че има нужда от съкращаване на голям брой персонал в железниците.
„Основните ни цели са за завършване на жп инфраструктурата там, където е започната в момента. На жп трасетата в момента се извършват над 100 ремонта. Опитахме се да наложим едно по-високо темпо, което да успее да вкара всички проекти в крак със сроковете, които са били в договорите", подчерта министърът на транспорта.
Той обясни, че за една година - от юни 2013 година до юни тази година, са изготвени 12 законопроекта и 38 подзаконови нормативни актове, чиято цел е била решаване на проблеми в сектора.
Представянето на финансовото състояние на държавните транспортни дружества започна с Холдинг БДЖ ЕАД, който е с най-нисък финансов резултат. За полугодието на 2014 г. Холдингъ е на загуба от 21 279 000 лв., за 2013 г. е бил на загуба от близо 9 млн. лв., а през 2012 г. - с 29 576 000 лв. След БДЖ е Национална компания „Железопътна инфраструктура", която е на минус с 18 700 000 лв., спрямо 2013, когато загубата е била 19 594 000 лв., и спрямо 2012, когато е била на минус със 7 213 000 лв.
Финансовото състояние на "Български пощи" ЕАД за полугодието на 2014 г. 146 000 лв. спрямо 2012 и 2013, когато е било на загуба, съответно на минус 3 144 000 лв. и минус 28 000 лв.
Летище Пловдив също търпи загуба за първите 6 месеца от 2014 г. на стойност 363 000 лв. за разлика от Летище София, което е на плюс от 1 816 000 лв.
В представените данни не са включени продажба на имоти от дружествата.
Към 30 юни 2014 г. ОП "Транспорт" са сключени 115 договора в размер на 3 911 885 922,48 лв. Общият размер на допустимите по програмата разходи от сключените договори за изпълнение по програмата е в размер на 3 673 280 013,14 лв. или 97% от бюджета на програмата. На бенефициентите е изплатена безвъзмездна финансова помощ в размер на 2 383 935 971,21 лв., което е 60,84% от бюджета на програмата.
Финансово състояние на търговските дружества и държавните предприятия от системата на Министерство на транпорта
№ |
Дружество/Предприятие |
Финансов резултат (хил. лв.) |
||
полугодие 2014 г. |
2013 г. |
2012 г. |
||
1 |
Безконтактни мултиплексорни вериги ЕООД |
2,057 |
2,535 |
1,811 |
2 |
"БМКЦ " ЕАД Варна |
-106 |
-4,382 |
-28 |
3 |
"Български пощи" ЕАД |
146 |
-3,144 |
-2,048 |
4 |
ДП "Пристанищна инфраструктура" |
1,005 |
14,441 |
6,610 |
5 |
ДП "РВД" |
3,078 |
35,142 |
18,578 |
6 |
ДП "ССВ" |
-300 |
292 |
301 |
7 |
ДП "ТСВ" |
-607 |
405 |
615 |
8 |
Информационно обслужване АД |
1,562 |
1,204 |
-2,552 |
9 |
Летище Горна Оряховица ЕАД |
3 |
3 |
3 |
10 |
Летище Пловдив ЕАД |
-363 |
-1,034 |
-610 |
11 |
Летище Русе ЕООД |
0 |
0 |
0 |
12 |
Летище София ЕАД |
1,816 |
12,526 |
9,449 |
13 |
"МБАЛ" ЕООД Варна |
-79 |
-164 |
-168 |
14 |
НК "ЖИ" |
-18,700 |
-19,594 |
-7,213 |
15 |
"Пристанище Бургас" ЕАД |
96 |
4,240 |
4,436 |
16 |
"Пристанище Варна" ЕАД |
2,199 |
4,361 |
2,422 |
17 |
"Пристанище Видин" ЕООД |
-30 |
38 |
-26 |
18 |
"Пристанищен комплекс" Лом ЕАД |
-253 |
743 |
178 |
19 |
"Пристанищен комплекс" Русе ЕАД |
675 |
490 |
123 |
20 |
"Транс.диагност. консултативен център" ЕООД Бургас |
-8 |
-62 |
-52 |
21 |
Трансп. медицински център ЕООД София |
0 |
1 |
8 |
22 |
"Холдинг БДЖ" ЕАД - група |
-21,279 |
-9,008 |
-29,576 |
Източник: Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията
EUR | 1.955830 |
USD | 1.898860 |
GBP | 2.319730 |
CHF | 2.082000 |