Цените на старите автомобили вървят нагоре. "Проблемът е, че в момента дори в чужбина все по-трудно се купуват нови коли. Хората си карат по-продължително време колите, които имат, не ги сменят и не се търсят нови", обясни пред "Стандарт" Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.
В резултат се свива предлагането на стари коли на пазара в Европа. Другата причина за повишаване на цените е увеличеното търсене на автомобилите втора ръка. Поляците досега бяха изцяло на пазара в Германия, сега вече пристигнаха и на италианския пазар и повишиха доста цените, каза Доросиев. "В последните две години гледахме да държим едни и същи цени, като свивахме нашите печалби.
България основно внася коли от Италия, от години сме в този пазар. От там може да се вземат коли накуп - всеки търговец работи с някоя фирма и от там купува всичко, което влезе и е актуално. Аз все още успявам да намирам добра и хубава стока", обясни Доросиев. Но според него, ако трябва човек да отиде в Германия, не би могъл да събере толкова автомобили, колкото трябва да внесе за една седмица, защото там цените са значително по-високи. Причината е, че там ходят много хора от руските републики, поляци, французи, чехи, унгарци, белгийци.
"Българинът вече не търси евтините коли, а търси надеждна, хубава кола, която като вземе, да кара поне 5-10 години и чак тогава да мисли за смяна", каза Любомир Доросиев. Прекалено големи автомобили обаче не се купуват често. Модерните преди години големи лимузини с висок разход на гориво вече не са толкова актуални и все по-трудно се продават. Труднопродаваеми са и колите с цена до 5000 лв., защото хората все повече обръщат внимание на качеството им. Обикновено се гледа автомобилът да е по-нов, запазен и икономичен.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.857210 |
GBP | 2.345120 |
CHF | 2.101010 |