Без качествен продукт отливът на туристи ще продължи, призна министърът на туризма Николина Ангелкова в интервю за Нова телевизия. Тя допълни, че Министерството вече работи за по-успешен летен сезон през следващата година. Договарят условията с туроператори и авиокомпании, рекламира се по целеви групи и се работи със социални мрежи, Google, YouTube и TripAdviser. Целта е България да бъде предпочитана дестинация през 2016 година.
Ангелкова изрази надеждата си юли и август да компенсира лошото начало на сезона. Според нея през последните седмици времето е било много благоприятно и в курортите са били или с 90% запълняемост или дори е нямало места.
По думите на министъра, в момента в ръководеното от нея ведомство се разработва стратегия, която предвижда плажовете да се котегоризират според тяхната функционалност. „Не може под общ знаменател да се поставят всички плажове по Черноморието", подчерта министърът на туризма. Документът трябва да бъде одобрена от Народното събрание, защото за реализацията на стратегията се изисква промяна в Закона за устройството на Черноморието. Министър Ангелкова очаква промените да влезе в сила до следващия летен сезон.
За разработката на страгетията се анализират добрите практики в Гърция, Хърватия, Франция и Испания. Според Ангелкова категоризацията на плажовете ще реши някои от големите проблеми - високите цени за чадъри на плажа, нарушения за изискванията за свободни зони и т.н.
Министърът скандални примери за плажове, на които чадър и шезлонг струват 57 лева на ден. „Това е абсурдно, защото е повече от една нощувка", каза Ангелкова и допълни, че няма и регулация на цената на услугата. Със своята стратегия Министерството на туризма ще потърси начин таксата за плажните чадъри да отпадне от следващата година или да бъдат минимални.
Обсъжда се още и възможността чадърите да бъдат плащани от консумацията на туристите на плажа,по подобие на опита в южната ни съседка. При това положение трябва да бъде потърсен баланс, за да не се стигне до друго изкривяване и една бутилка минерална вода например да струва 5 лева.
По думите на министъра, България използва минимални средства за реклама на туризма. Хърватия отделя 100 млн. евро, а Гърция - 160 млн. евро. „На този фон от държавния бюджет за реклама на туристическия продукт излизат само 7 млн. лева", подчерта Николина Ангелкова.
Тя уточни, че през тази година са използвани около 10 млн. лв. европейските програми, на през следващата 2016 г. няма да могат да се ползват европейски средства за реклама на туризма. За догодина Министерството ще поиска да бъдат заложени „три пъти повече средства в бюджета за реклама на туризма".
EUR | 1.955830 |
USD | 1.899230 |
GBP | 2.315880 |
CHF | 2.082000 |