„След като онлайн търговията се динамизира много през последните години, започна и активната дейност и на КЗП, и на други органи, които имат отношение към този пазар", каза в интервю за БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
Според него, постепенно и самите търговци, които осъществяват тази дейност, са научили правилата и в резултат на контрола са разбрали, че е добре те да бъдат спазвани, за да може всичко да бъде поставено на основата на коректността и лоялността.
Данните на КЗП показват, че с около 37% е намалял броят на най-често констатираните нарушения при онлайн магазините в България от началото на годината. „Досега Комисията е забранила 28 нелоялни практики на онлайн търговци", уточни Маргаритов.
Сред най-често срещаните нарушения и погазване на правата на потребителите от страна на търговците е „неясното показване на потребителя правото да върне стоката в 14-днвен срок, след като я е закупил онлайн".
„Най-често сме имали жалби, свързани с това, че правото на отказ не може да бъде реализирано, защото търговецът забавя получаването на стоката обратно или забавя връщането на парите", уточни Маргаритов.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.895920 |
GBP | 2.312180 |
CHF | 2.074270 |