Получени са финансови резултати от дейността на Летище „София" за периода януари-август 2015 година. Печалбата е в размер на почти 4 млн. лева с почти 1,8 млн. лева повече от планираните и с почти 1,2 млн. лева повече от отчетената печалба за същия период на 2014 година. Това каза по реме на парламентарния контрол министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от Агенция „Фокус".
Той уточни, че дружеството отчита приходи в размер на 75 млн. лева, които са с 350 000 лева повече от планирането и с 8,3 млн. лева повече от 2014 година.
По думите на Московски, политиката на Министерството на транспорта по отношение на управлението и развитието на Летище „София" винаги е била свързана с постигане на добра ефективност от дейността на дружеството. При избора на членовете на съвета на директорите на дружеството от системата на министерството се взимат под внимание притежаваните качества от кандидатите дали отговарят на изискванията, посочени в Търговския закон.
„През отчетния период на 2015 година от летището са излезли и кацнали общо почти 3 млн. пътници, което съставлява ръст с 5,6% спрямо съответния период през 2014 година. Кадровата политика, подборът и назначението на служителите е въпрос от компетентността на мениджърския екип. Министерството предвижда инспекции и одити на дружеството. Предвиждаме бъдещото развитие на Летище „София" да се осъществява чрез предоставянето на концесия в резултат от прилагането на общите политики в областта на концесиите", каза още Ивайло Московски.
Той обясни, че в подготвяните условия за концесия на летище "София" от кандидатите ще се изисква по-голямата част от концесионната такса за 35-годишен период да бъде платена авансово. Целта е бързо да могат да се погасят дълговете на БДЖ. Ивайло Московски допълни, че това е особено важно, тъй като кредиторите на холдинга вече не са склонни на никакви отстъпки и предоговаряне на дълговете.
Кредиторите на БДЖ по втория по-голям облигационен заем заплашиха, че ще започнат процедура срещу България заради просрочени 145 млн. лв. Облигационният заем за общо 120 млн. евро беше отпуснат на железниците през 2007 г. за покриване на стари задължения. Преди години обаче БДЖ започна да изпитва затруднения с плащането на задълженията, често пропускаше вноски и към момента дължи 145 млн. лв.
В момента няма финални анализи, които да сочат каква концесионната такса ще се иска, но се смята, че ще може да се получи достатъчно, за да се покрият въпросните задължения. Московски разчита да има повече кандидати и те да се конкурират.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.895920 |
GBP | 2.312180 |
CHF | 2.074270 |