С Решение № 957 от 09.12.2015 г. Комисия за защита на конкуренцията установи нарушение на чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33 от ЗЗК (заблуждаваща реклама) от страна на „Олинеза" ООД като рекламодател и наложи имуществена санкция в размер на 253 960,00 лв. (двеста петдесет и три хиляди деветстотин и шестдесет лева) на „Олинеза" ООД.
В хода на проучването е установено, че рекламното послание „-15%" е част от рекламна кампания на „Олинеза" ООД на продукта „Олинеза трапезна майонеза", 200 г и е едно от водещите послания в кампанията, поставено на билбордове на дружеството и върху опаковката на продукта посредством стикер. В решението се посочва, че в резултат на поведението на „Олинеза" ООД потребителите се въвеждат в заблуждение относно предлаганата от дружеството ценова промоция и се създава възможност за повишаване интереса на потенциалните клиенти към продукта и тяхното ориентиране към покупката му, като по този начин се създава риск трайно да бъдат увредени интересите на конкурентите, производители на майонеза.
При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и икономическото състояние на ответното дружество.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.888410 |
GBP | 2.313140 |
CHF | 2.074710 |