В навечерието на Коледа и Нова година хората са активни, купуват подаръци за близките си и настроението е приповдигнато, което е рисков фактор за това да станат жертва на нелоялни търговски практики по-лесно, отколкото това би могло да се случи в обичайното им ежедневие. Предупреждението е на Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
В интервю за БНР той поясни, че започват активни инспекции на комисията в търговските обекти в навечерието и по време на предстоящите празници. Една от основните проверки ще бъде тази на намалените стоки, ще се инспектира дали обявените намаления са реални
„Колкото и да е голямо намалението, потребителят не губи правото си на рекламация. Правилата са едни и същи и при стоките на редовна цена, и при тези в промоция. Инспекторите на комисията ще проверяват и промоциите на подаръчни комплекти и дали те са изгодни за потребителя, защото не липсват случаи в обратна посока", коментира Маргаритов.
Обект на проверки ще бъдат и кампаниите на големите вериги магазини, извършвани чрез разпространявани по домовете брошури. Там ще се търси достатъчна наличност на стоките, защото невинаги обявените намаления съответстват на достатъчно количество от намалената стока, което да задоволи потребителското търсене.
В онлайн търговията ще се проверява дали търговците са реални дали потребителите имат възможност да се откажат от стоката в предвидения от закона срок.
„Важно е онези, които предприемат пътувания за празниците, да сключват писмени договори и да пазят документите си за извършени плащания, за да може ако има рекламация туроператорите да понесат своята отговорност", напомни председателят на Комисията за защита на потребителите.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.888410 |
GBP | 2.313140 |
CHF | 2.074710 |