Последните проучвания показват, че само16-17% от българите пазаруват онлайн, което е изключително нисък процент. Това каза в интервю за Агенци „Фокус" Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация „Активни потребители" и доктор по икономика.
„Това сравнено с една Холандия да речем, където над 80-85 %, е изключително ниско. Българите все още са доста предпазливи в пазаруването по мрежата. Много хора просто не се възползват от огромните предимства", уточни д-р Николов. Едно от тях са по-ниските цени, тъй като един онлайн търговец не се налага да плаща наем на магазин и охрана.
„Много често едни и същи продукти можем да видим на чувствително по-атрактивни цени онлайн, отколкото в традиционния магазин", посочи д-р Богомил Николов и предупреди, че рискът и недостатъкът на този вид пазаруване се крие в невъзможността стоката да бъде изпробване.
„За сметка на това имаме много по-големи права, отколкото в нормалния магазин. Например правото да върнем стоката в 14-дневен срок без изобщо да посочваме причина. Може просто да не сме я харесали. Въпросът е, че има определена процедура, която трябва да се спазва и някои хора просто не я познават. Тя е, че трябва да изпратим уведомление до търговеца, трябва да върнем стоката и след това той трябва да ни върне парите в 14-дневен срок по начина, по който ние сме закупили стоката или ако не се разберем за нещо друго", обясни изпълнителният директор на Асоциация „Активни потребители".
EUR | 1.955830 |
USD | 1.888410 |
GBP | 2.313140 |
CHF | 2.074710 |