Правителството даде съгласието си управляващият орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 да подпише договор с „Метрополитен"ЕАД за предварително финансиране на първия етап на проекта за разширяване на метрото в София по линията бул. „Владимир Вазов" - ул. „Житница" (трети лъч). Проектът се финансира от оперативната програма и ще бъде стартиран преди формалното му одобрение от Европейската комисия (ЕК), съобщи пресслужбата на Министерския съвет.
Първи етап от Линия 3 е с дължина 7,8 км и осем метростанции. Проектът включва още доставка на подвижен състав и изграждането на депо в района на ул. „Житница". Очаква се строителството на този етап да започне до дни.
През миналата година Обединение "Метро строителство" с партньори Трейс, Евро алианс тунели и Инжпроект беше избрано за строител на първата отсечка от линията - между парка "Заимов" и Орлов мост.
Втората отсечка - от Орлов мост до кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага", ще се строи от консорциума "Метро билд център", в който участват Джи пи груп, Станилов, Интер Про и Биас-М.
Отсечката от бул. "Прага" до пазара "Красно село" ще се изгражда от обединението "Метро 2014", в което участват Монолит София, Балканстрой и Балканстрой София.
На днешното заседание правителството определи дирекция „Координация на програми и проекти" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за Управляващ орган по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Сертифициращ орган по програмата става дирекция „Национален фонд" към Министерството на финансите.
Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 ще инвестира над 1 800 млн. евро в модернизация на инфраструктурата и подвижния състав на железопътния транспорт, изграждане и рехабилитация на магистрали и пътища I-ви клас, свързани с Трансевропейската транспортна мрежа, инфраструктура и подвижен състав за метрополитена и интермодални терминали.
Програмата ще допринесе за реализацията на концепцията за конкурентноспособна и устойчиво развита транспортна система, както и за постигане на желаната устойчива мобилност на хора и стоки, насърчаване развитието на вътрешния пазар и общата конкурентоспособност на Общността, териториалното икономическо и социално сближаване, като се вземат предвид екологичните аспекти, в т. ч. промяната на климата, замърсяването на въздуха и защитените зони.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.888410 |
GBP | 2.313140 |
CHF | 2.074710 |