Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи нарушение на дружеството "Фешън Дейс Шопинг", което представлява онлайн търговецa Fashion Days у нас, за заблужаща реклама по Закона за защита на конкуренцията. Наложената имуществена санкция е в размер на 119 845 лв. или 0.5 % от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2015 година.
КЗК се е самосезирала през май месец за обявената на сайта www.fashiondays.bg великденска промоция, в която се предлагала 25% отстъпка за всички стоки. Комисията е установила, че цените на някои от стоките са били значително завишени непосредствено преди промоцицята, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления.
Великденската промоция е била под наслов "Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."
След като се е самосезирала, КЗК е направила проучване и е установила, че цените на конкретни продукти са значително завишени по време на промоцията в сравнение с периода преди началото на кампанията. "По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията", решава КЗК. Според антимополония орган, се засягат интересите на конкурентите и има вероятност за изкривяване в търсенето.
В своето становищe онлайн търговецът твърди, че е действал "изцяло в съответствие със законодателството". Според "Фешън Дейс Шопинг", въпросната промоция не е свързана с намаление на цените (за разлика от предходни промоции), а с предоставянето на условна отстъпка.
Дружеството има възможност да обжалва решението на КЗК.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.855270 |
GBP | 2.349910 |
CHF | 2.099880 |