Няколко квартала, засегнати от интензивния трафик по Околовръстното шосе, се готвят за протести. Жители на Владая, Бояна, Горна баня, Княжево, Люлин, Суходол, Овча купел и Филиповци се заканват да блокират кръстовища в знак на протест срещу всекидневните задръствания. Хората са недоволни, че прекарват часове в задръстванията, като например от Горна баня до бул. "Цар Борис III" пътуват по 50 минути.
Оказва се, че вместо да помогне, Северната тангента е удвоила трафика. "Задръстванията започват от 6:30 часа сутринта", споделят хората. Местните жители се заканват на крайни действия, ако институциите не вземат нещата присърце и не направят нещо по проблема, предаде БНР.
Протестиращите се събраха днес сутринта на кръстовището между булевард "Никола Петков" и улица "Любляна". "Получихме писмо от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), че проектът за разширяване на Околовръстното шосе е върнат за преразглеждане в Столичната община. Искаме да знаем защо той отлежава, а не се работи по него", попитаха протестиращите.
Деян Петков, жител на квартал "Овча купел", разказа: "Задръстването започва в 7 сутринта и продължава до 8 вечерта и това е всеки ден. То започва от кръстовището на "Околовръстен път" и булевард "Бъкстон" и продължава... може би чак до Суходол."
Гергана Андонова не пътува в час пик и казва, че въпреки това ѝ отнема минимум час, за да стигне до центъра на София в района на Руски паметник.
На мястото на протеста дойдоха представители на Агенция "Пътна инфраструктура" и Столичната община. „Следващата година ще бъде готов идеен проект за разширяване на бул."Никола Петков", обеща Васил Начевски, директор на Дирекция "Транспорт" в Столичната община. Той увери протестиращите, че проектът ще е готов по най-бързия начин, за да бъде предаден на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
„Очакваме колегите от Столична община да намерят най-доброто решение",коментира Георги Златев, директор на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ. От Агенцията обаче на този етап не могат да се ангажират със срок, в който проблемът на протестиращите може да се реши, тъй като по трасето има да се изграждат изключително сложни съоръжения.
По-късно в съобщение до медиите от АПИ обясниха, че трасето е разделено на два подучастъка: от кв. „Младост" до връзката с АМ „Тракия" и от кв. „Бъкстон" до АМ „Люлин", с обща дължина 14,5 км. Предвидено е поетапно разширяване и реконструкция на съществуващия Софийски околовръстен път.
За участъка от кв. „Бъкстон" до АМ „Люлин" е изработен идеен проект от Столична община като възложител. Този проект за реконструкция и уширяване на трасето до магистрален габарит е необходимо да бъде съгласуван от АПИ. Агенцията очаква да получи от Столична община окончателните решения на пътните възли при пресичането на Софийски околовръстен път с бул. „Цар Борис III" и бул. „Никола Петков" в посока кв. „Горна баня".
По възлагане на Столична община в процес на подготовка е изменение на действащата към момента регулация, в която ще бъдат отразени и новите проекти решения на пътните възли.
След обезпечаване на участъка с идеен проект и осигуряване на нужното финансиране, ще бъде проведена открита процедура по ЗОП на инженеринг. Избраният изпълнител ще изготви техническия проект и ще осъществи строителството, като по този начин ще се предвидят по-кратки срокове за реализацията на обекта.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.794830 |
GBP | 2.330590 |
CHF | 2.080230 |