Бизнесът работи за печалба. Когато увеличим разходите, той трябва да увеличи и приходите си. Новата ТОЛ система ще засегне тежкотоварния трафик, транзитния, но основно вътрешния, съобщават от dir.bg.
Респективно транспортните компании ще трябва да повишат своите приходи, за да компенсират новия разход, което ще се отрази на клиентите им, които пък от своя страна ще повишат цените за крайния потребител. Това коментира д-р Веселин Грозданов от Клъстър „Зелен Транспорт" в студиото на телевизия "Блумбърг".
„При сегашната система, действаща у нас - физически винетни стикери, приходите за държавата от леките автомобили, които не представляват такава опасност за пътната настилка, превишават неколкократно тези от тежкотоварните (70%-30%), които фактически увреждат пътищата. Идеята на ТОЛ системата е да обърне тази пропорция", посочи той.
„Въвеждането на ТОЛ системата не е решение на българската страна, а е общоевропейско изискване, ЕС просто дава толеранс на някои страни да изградят подобно решение. Целта е тази единна ТОЛ система да служи за изграждането на единна транспортна система в ЕС, единен транспортен пазар", обясни Грозданов.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.863580 |
GBP | 2.343290 |
CHF | 2.097630 |