Начинът, по който се управлява, обективно се вижда от резултатите на дружеството, ние го извадихме от фалит. В края на 2009 г. не можеха да се плащат заплатите, сега никой не говори за фалит, говорим за закупуване на нови влакове. Така изпълнителния директор на холдинг „Български държавни железници" (БДЖ) Владимир Владимиров коментира в сутрешния блок на bTV исканията на БСП за оставки в БДЖ.
Показвайки графика на финансовите резултати на БДЖ за последите години, Владимиров обясни, че през 2009 г. дружеството имаше 850 млн. задължения, а към 1 март тази година задлъжнялостта по баланс ще бъде 360 млн. Шефът на БДЖ добави, че една голяма част от тези пари са дадени от държавата като заем, с тях ще бъде увеличен капиталът и те не подлежат на връщане. Друга малка част са оперативни задължения към персонала, например, или различни счетоводни разчети.
„Реално това, което трябва да бъде платено, е 196 млн. лева. От тях 100 млн. са към втория облигационен заем, които са изключително проблемни - текат тежки наказателни лихви, осъдени сме по всички възможни дела, ще има още по-тежки последствия, каза той. Затова очаква да има сериозна държавна намеса, за да може да се погасят тези задължения до края на годината. Това е жизненоважно за дружеството, за да можем да решим всички останали проблеми", посочи изпълнителният директор.
По думите му железниците не трупат нови задължения, напротив, „намаляваме задълженията, без да сме взели 1 лев заем".
За състава на БДЖ Владимиров обясни, че вагони към момента не липсват. Закъснения има, призна той, като изтъкна, че една част са по причина на БДЖ, но друга са извън дружеството.
Шефът на БДЖ посочи, че се готви процедура за нови мотрисни влакове, която ще започне през април. За целта „държавата е предвидила 35 млн. капиталов трансфер. Очакваме през първите две години да направим авансово плащане по 35 млн. и след това, с останалите, в рамките на 10 години всичко да бъде изплатено".
На въпрос за извънредния труд на машинистите Владимиров призна, че такъв има, но уточни, че в БДЖ той се калкулира по Наредба 50 и колективния трудов договор. Изпълнителният директор посочи, че за труд се смята и пътуването на машиниста от дома му до депото, инструктажа и пътуването му до началната точка на курса, който трябва да извърши, както и прибирането му у дома. „В това време той е пътник и ако се извади пътуването, няма извънреден труд. Но не означава, че не търсим решение на проблема", добави гостът в студиото на bTV.
Той отрече обвиненията, че локомотиви влизат за фиктивен ремонт, като посочи, че прокуратурата в момента извършва проверка на БДЖ и за ремонти, и дали има служители, които не идват на работа, а получават заплати.
Според Владимиров такива служители няма хора от футболния отбор не са зачислени на определени позиции. Има служители, които играят футбол в свободното си време. За този отбор не се дават пари, това е сдружение, което се намира извън БДЖ, заяви той.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.881870 |
GBP | 2.356560 |
CHF | 2.094930 |