Над 1/4 от катастрофите в България стават заради техническа неизправност на автомобилите, въпреки, че у нас официална статистика няма. Заключението правят експерти от Института за пътна безопасност на база проучвания. На този фон масово българите предпочитат да купуват автомобил - втора ръка или дори трета употреба, въпреки рисковете, които крие старата кола.
Как да разпознаем белезите на технически неизправните автомобили и има ли кой да контролира какви коли се продават на пазара, показа репортаж на БНТ.
Инж. Георги Илиев, собственик на голям столичен автосервиз съветва при закупуване на автомобил втора употреба да се обръщаме към съответните технически специалисти в специализиран сервиз.
"Най-добре е той да бъде на съответната марка, която купуват. Там да се направи проверка на автомобила. Независимо, че у нас максимумът на километража е 125 хиляди км, обикновено това не са реалните километри на колите втора употреба. За кола на 10 години километрите са поне 250 хиляди", уточнява инж. Илиев.
Модел "Горубляне" - може би най-разпространената кола в района на София и областта. Обикновено това е автомобил на поне седем или осем години, който изглежда "запазен" за възрастта си. Какво, обаче се крие под капака? Това е въпросът, който може би всеки бъдещ собственик се пита. За съжаление, обаче дори под ръка да разполагаме с автомобилно гуру, някои неща няма как да бъдат предвидени.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.863580 |
GBP | 2.343290 |
CHF | 2.097630 |