От 1 януари догодина трябва да заработи системата за т. нар електронни винетки като контролът за използването им по пътищата ще е автоматизиран. В средата на 2019 г. трябва да влезе в експлоатация и тол системата за тежкотоварния трафик. Това каза в сутрешния блок на bTV новият председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Светослав Глосов.
Той подчерта, че изграждането на тол системата върви по график, а е-винетката няма да се лепи никъде. „При плащане автомобилът ще се въвежда в контролната система, която следи всички минаващи покрай пътните камери коли", обясни инж. Глосов.
АПИ ще предостави на изпълнителя на тол системата и данните на всички коли с хартиени винетки, за да се разпознават и те по време на валидността на стикера. Глосов призна, че в този процес може да възникнат и грешки.
Той обаче подчерта, че тол системата ще се изплати за 2-3 години и след това приходиет от нея ще отиват за ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа.
През следващата седмица ще бъдат отворени ценовите оферти за изграждането на тунел „Железница" на АМ „Струма" и за двата участъка от магистралата „София - Калотина". Предстои след отхвърляне на жалбата за отсечката Мездра - Ботевград да продължи тръжната процедура за избор на изпълнители и съответно да се пристъпи към подаване и отваряне на офертите.
Новият председател на УС на АПИ посочи, че предложението за заемане на длъжността е направено лично от министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, тъй като инж. Дончо Атанасов е подал молба за освобождаване по здравословни причини. $Разговарях с инж. Атанасов и го убедих да остане в Управителния съвет, защото е с безспорен авторитет и с опит в пътното строителство$, каза инж. Глосов.
Относно твърденията за конфликт на интереси като управител на строителни компании преди назначението му в АПИ през юни 2017 г. инж. Глосов заяви, че няма никакъв конфликт, тъй като фирмата която е управлявал и дружествата, в които е участвал преди, не са работили по проекти на пътната агенция. Дейността им е била свързана предимно с високото строителство и изграждането на ВиК обекти в малките населени места. Още при встъпването си в длъжност през миналата година той е подал и декларацията си за конфликт на интереси и такъв категорично няма. "Като председател на строителната камара съм представлявал всички фирми. Големите компании са много малък процент от 5000 фирми, вписани в регистъра на камарата. 90% от тях са малки и средни", каза още инж. Глосов.
Инж. Глосов съобщи, че напредва изграждането на 10-километровия участък от АМ „Хемус" между Ябланица и Боаза. От стартирането на работата в края на март досега са изпълнени над 20% от строителните работи. Очакванията са обектът да бъде завършен с около 5-6 месеца по-рано от предвиденото по договор и до края на следващата година отсечката да бъде готова. Той обясни, че предстои стартиране на тръжните процедури за избор на изпълнители на над 50 км от АМ „Хемус" от Боаза до разклона на пътя Плевен - Ловеч. Работи се и по подготовката на останалите участъци. В началото на следващата година ще открием процедурите и за отсечката от Плевен - Ловеч до връзката с пътя Русе - Велико Търново. „Целта ни е до 2024 г. цялата магистрала „Хемус" да бъде изградена", заяви председателят на УС на АПИ.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.856860 |
GBP | 2.351940 |
CHF | 2.087550 |