Снимка: БГНЕС
Премиерът Бойко Борисов извика тази сутрин в Министерския съвет преди заседанието на кабинета ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за доклад относно темата винетки и ТОЛ система. След разговора премиерът поиска оставката на председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов, който я е подал пред министъра, съобщи пресслужбата на Министерския съвет.
Това е
четвъртото отстраняване на висш държавен служител
заради хаоса с електронните винетки. Пак по искане на премиера миналата седмица оставки подадоха: членът на управителния съвет на АПИ Веселин Давидов, директорът на Националното тол-управление в пътната агенция Антон Антонов и съветникът в политическия кабинет на министъра на регионалното развитие и благоустройството Радослав Николов.
Най-вероятно и инж. Глосов е очаквал такава да бъде и неговата съдба, защото ден след отстраняването на тримата в телевизионно интервю той каза: "За мен оставката е най-лесното нещо. Тя ми е винаги в джоба и ако бъде поискана, за миг мога да я подам."
Омбудстманът поиска по-дълъг гратисен период
за шофьорите без е-винетките. В разпространено до медиите съобщение от кабинета на омбудстмана съобщават, че Мая Манолова е изпратила днес препоръка до МРРБ и до ръководството на АПИ с искане да бъде удължен гратисният период, в който шофьорите няма да бъдат глобявани за липса на електронни винетки. Според нея определеният скор е "несправедливо и некоректно определен" и трябва да се удължи до момента, в който системата за продажба на електронни винетки заработи.
Вижте още: След хаоса с винетките, пунктовете за продажби се увеличават бързо
Заради хаоса с е-винетките от началото на 2019 година, когато законово те влязоха в сила, ръководството на пътната агенция обяви, че дава 15-дневен гратисен период за шофьорите без винетки. Последва уточтения от подалия вече оставка шеф на АПИ, че това не било гратисен период, а време за толеранс. Шофьорите без е-винетки няма да бъдат глобявани, а сътрудниците на пътната агенция и на КАТ ще им помагат как и откъде да се снабдят с е-винетка. „Ако бъдете хванат без винетка на пътя - книжна или електронна, тази услуга ще ви бъде предоставена от нашите патрулни коли. Няма да има глоба", уточни в едно от телевизионните си интервюта председателят на АПИ инж. Светослав Глосов.
Хаосът настъпи още на 1 януари 2019 година
На много места обещаните устройства за закупуване на новите е-винетки не работеха и трябваше да изминат три дни, за да признаят от АПИ за гафа си, че преди да стартира системата с новия вид заплащане за преминаване по републиканските пътища не са направили щателна проверка. Хаосът настъпи, защото от електронни винетки се нуждаеха всички видове МПС-та, не само леките коли, преди в средата на август 2019 година да заработи ТОЛ-системата, според която автомобили, микробуси, камиони и автобуси над 3.5 тона ще плащат за изминато разстояние.
И въпреки че броени дни преди новата 2019 година от АПИ да обещаваха, че граничните пунктове и бензиностанциите ще бъдат монтирани общо 500 автомата за продажба, това на практика не се случи. А там където имаше автомати, потребителите се сблъскваха с други технически проблеми, като най-често използваната опция - конвертирена на хартиен стикер в електронен.
Още по темата:
Кои републикански пътища са най-натоварени
От 1 януари водачите на леки автомобили ще ползват и уикенд винетка за 10 лв.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.840090 |
GBP | 2.344750 |
CHF | 2.085330 |