Снмика: БГНЕС
Всички влакове у нас вече могат да се следят в реално време, съобщават от „БДЖ-Пътнически превози" ЕООД. Функцията е добавена в сайта на компанията, която вече е активна и работи.
Новата услуга
е поредната за улеснение на потребителите на държавната компания, пътуващите с влакове в страната. Нововъведението позволява да се следят закъсненията при заминаващите и пристигащите влакове на всяка гара. Освен по интернет, услугата е достъпна и през мобилно устройство.
Новата функция напомня на съществуващите електронни табла, но вече е усъвършенствана с информация за всички гари и за движението на влаковете в реално време.
Потребителите на сайта www.bdz.bg е необходимо да посочат червения бутон "LIVE Електронно табло" на началната страница. Линкът води до електронно разписание, в което всеки интересуващ се може да посочи гарата или спирката, за която желае информация в реално време.
Преди това „БДЖ-Пътнически превози" въведе системата за
онлайн резервации и закупуване на билети
чрез дебитни и крeдитни карти Visa и MasrerСard. Според сайта на компанията, на този етап системата обхваща само бързите влакове на територията на страната.
За бърз влак (БВ) се издават задължително билет за пътуване плюс седящо място. За бързите влакове със спални вагони се издават задължително билет за пътуване плюс спално място или билет за пътуване плюс седящо място. Билети се издават и за отиване и за връщане, само между две гари, на които спира съответният влак. На този етап няма възможност за закупуване на билети с прекачване между два и повече влака.
Преди да се изпрати заявка за резервация на места и в последствие за закупуване на билети, клиентът извършва
регистрация чрез електронна форма
Данните, необходими за регистрацията, са име, фамилия, валиден е-мейл адрес и мобилен телефон. С регистрацията си клиентът получава парола за достъп, както и потребителски профил, в който може да открие хронологията и съдържанието на изпратените от него заявки за купуване, както и цялата кореспонденцията, свързана с изпратени заявки за отказ от услугата и потвърждения на изпратени до него съобщения.
Обратната връзка е изпращане на автоматичен е-мейл от системата, в който освен електронния билет (ваучер) в PDF-формат, се изпраща линк, активен до 24 часа преди часа на тръгване на влака по разписание съгласно заявката, чрез който може да се изпрати заявка за отказ от услугата, а също и кратка информация за отпечатването, съхранението и предоставяне на билета за проверка от контролните органи във влака и документите, които пътникът е длъжен да предостави при тази проверка. За всеки пътник се предоставя отделен електронен билет.
Ако пътуването е двупосочно, електронният билет може да е както един и за двете посоки, така и да са два отделни билета, в зависимост от особеностите на избраната тарифа и намаление. Когато електронният билет е един за отиване и връщане, клиентът е длъжен да го съхранява след приключване на пътуването на отиване, за да го представи за валидация и при пътуването на връщане.
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |