Снимка: АПИ
В отсечката между Ябланица и Боаза от магистрала „Хемус" е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип. Това обясни на премиера Борисов министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова преди пускането на новото трасе от северния аутобан, което е с дължина 9.3 километра.
Става въпрос за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи.
Най-вероятно с това ще се запомни трасето, което беше пуснато в експлоатация близо 6 месеца предварително. Магистралният участък е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка.
В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24.5 км предпазни мрежи. Цялата инвестиция е 66 млн. лв. с ДДС като средствата са от държавния бюджет.
Цялостното доизграждане на „Хемус" е основен приоритет в управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.
„Сега изглежда лесно, красиво, със зони за отдих. А първо беше кал, чакъл, насипи", посочи още министър-председателят при огледа на новия участък между Ябланица и Боаза, цитиран от пресслужбата на Министерския съвет.
Премиерът отбеляза, че усилено се работи и по други участъци от трасето на „Хемус". Заедно с него на инспекцията на автомагистралата бяха вицепремиерите Томислав Дончев и Красимир Каракачанов, министрите Владислав Горанов и Петя Аврамова.
По думите на Борисов, на различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.
„Ако сме стабилни при този ръст на икономиката, при тези приходи от приходната агенция, в рамките на 3-4 години мисля, че магистралата ще е завършена, каза той и напомни, че правителството вече е взело решение за пътя Ботевград-Мездра - Враца - Монтана - Видин. "Там е около милиард цифрата. За Северозапада е това, което сме обещали и паралелно с това магистралата Велико Търново - Русе. Никой никога не е мислил да се развива инфраструктура в България", посочи Борисов.
Още по темата:
Строителен хоризонт за южната дъга на Околовръстния път на София
Докъде стигна скоростният път Видин - Ботевград
Електронното таксуване за пътуване по пътищата се отлага за догодина
EUR | 1.955830 |
USD | 1.878440 |
GBP | 2.350620 |
CHF | 2.109390 |