Снимка: КОРАДО-България
Производителят на стоманени панелни радиатори КОРАДО-България, част от чешката КОРАДО Груп, обяви днес своя редовен финансов отчет. Компанията успява да запази нивото на продажбите си и дори да го повиши с 2% през първото тримесечие на тази година, въпреки тежките неблагоприятни условия на пазара. Косвените последици от ковид пандемията и протичащият конфликт в Украйна правят пазара нестабилен с по-високите цени на енергията, транспорта и суровините, както и смущенията във веригата на доставки. Тези обстоятелства принудиха КОРАДО-България да повиши цените, което доведе и до по-висок ръст на приходите и на печалбата, съответно с 54% и 58%.
Ръстът на продажбите стана възможен благодарение и на факта, че по-голямата част от продукцията премина към пазарите в Централна и Западна Европа през компанията-майка. Значителни количества продукция бяха реализирани в Румъния и Унгария, докато продажбите за Украйна спряха с началото на конфликта.
Поради изключително бурното геополитическо развитие, ръководството на дружеството смята за много трудно да се правят прогнози за предстоящите месеци. Има видимо забавяне на поръчките, коeто може да повлияе на резултатите през второто тримесечие, но в средносрочна и дългосрочна перспектива е възможна възходяща тенденция.
На 18 май тази година ще се проведе Общо събрание на акционерите на КОРАДО- България. Предложението за разпределение на печалбата, направено от ръководството, е същото като предходната година (общо 0,29 лв. за акция; 0,1 лв. вече са платени).
Още по темата:
Рекорден ръст от 49% на приходите на КОРАДО-България
КОРАДО-България завърши 2021 г. с близо 5% ръст на нетната печалба