Снимка: Istock
На 21 май 2024 год. „Смарт Органик“ се превърна в първата компания на БФБ, която след успешно набиране на капитал на пазара за растеж за малки и средни предприятия -BEAM, регистрира своите акции на основния пазар на БФБ.
Преместването на по-престижния основен пазар на БФБ ще бъде използвано от компанията за набиране на нов капитал в размер на 20 млн. лв. като процедурата ще се проведе в периода от 3 до 21 юни.
„Смарт Органик“ предвижда да използва новопривлечения капитал от БФБ основно за увеличаване на производствените мощности, автоматизация на производството, евентуални бъдещи придобивания и инвестиции в закупуване на суровини.
През третото тримесечие на тази година, се очаква да заработи и новата фабрика на Смарт Органик АД, в Божурище, София, с която общият производствен капацитет на Дружеството ще надхвърли 300 млн. лв. годишно. В проекта по увеличение на капитала компанията ще емитира нови 1 031 000 броя обикновени, поименни, безналични акции с номинал от 1.00 лев и емисионна стойност от 19.00 лева всяка. Инвестиционен посредник по процедура е ИП „Карол“ АД, а предлагането ще се счита за успешно в случай, че бъдат записани и платени не по-малко от 500 000 акции. Подробен график на предлагането, можете да откриете ТУК
Смарт Органик АД е най-големият производител и дистрибутор на биохрани и напитки в България и сред водещите в цяла Европа. Компанията произвежда биохрани и сурови барчета “Roobar”, био курабийки под марките “Kookie Cat”, и “Курабийница“, биопродукти под марката “Dragon Superfoods”, ядкови тахани, солени снаксове и шоколадови пралини под марките “Bett'r”, органични био спредове и тахани под бранда “Naughty nuts”. Продуктите на Смарт Органик АД се отличават със страхотен вкус и лесно печелят сърцата на потребители ориентирани към здравословен начин на живот.
Този нов етап в развитието на „Смарт Органик“ АД е естествено продължение на безупречните финансови резултати и забележително бизнес развитие, постигнати от компанията в последните години. За 2023 "Смарт органик АД отчете консолидирани приходи от над 80 млн. лв. което е с 44% повече спрямо приходите за предходната година и нетна печалба в размер на над 12 млн. лв.
Силното представяне на компанията е подкрепено от експортната ориентация на компанията като приходите от чужди пазари формират над две трети от общите приходи на дружеството. Продукти на компанията могат да бъдат намерени в над 60 страни по света, а най-големите експортни пазари на Смарт Органик са Германия, Швейцария, страните от Централна Европа, скандинавските държави, Белгия, Нидерландия, Люксембург, Испания, Франция, Румъния и Близкия изток.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.