След предстоящото публично предлагане на Градус АД на Българска фондова борса, дружеството възнамерява да предложи на акционерите си минимум 90% от годишната печалба на холдинговата компания да се разпределя като дивидент, считано от 2019 г., съобщават от компанията.
Тази корпоративна политика гарантира максимално доближаване на акционерите на Градус АД до финансовите резултати на всяко от дъщерните дружества.
„Смятаме, че това е справедливо и ще е от полза за големите и малките акционери, като се надяваме те да се съгласят на тази стъпка. Имаме основания да смятаме, че това ще се оцени от потенциалните инвеститори в предстоящото публично предлагане" - отбеляза Ангел Ангелов, представител на Градус АД.
Поемането на ангажимент за разпределяне на дивидент не е установена практика на българския капиталов пазар, но Градус АД е готово на такава стъпка, тъй като спецификата на бизнеса и на средата го позволява.
Преди седмици компанията обяви финансовите си резултати за 2017 г., които са достатъчно перспективни. Отчетите показват общо консолидирани приходи на Градус АД в размер на 245 834 хил. лв. и нетна печалба след данъци в размер на 39 825 хил. лв. Компанията остава една от най-големите компании за добив на месо в България и сред трите водещи производители на разплодни яйца в Европа. Тя е на първо място в страната по производство на продукти от птиче месо с 35% пазарен дял.