Номер едно на Балканите в добива на бели меса, единствената компания в България, която предлага над 150 различни продукти от пилешко месо, №2 производител на разплодни яйца в Европа и №1 производител на фураж в България. Така накратко Ангел Ангелов, изпълнителен директор на Градус АД, описва компанията си, по повод листването й на Българска фондова борса - София (БФБ) на специалната среща с инвестиционната общност.
Ангелов допълни, че приходите на дружеството за изминалата година са 246 млн. лева, а нетната печалба на компанията е 40 млн. лева.
В представената презентация бяха описани и къде са планирани да бъдат вложени набраните от борсата средства - в следните проекти: увеличаване на капацитета на разплодните яйца, разширяване на продуктовата гама колбаси „Аз ям", нови продукти от пилешко месо, разширяване на ХоРеКа сегмента, увеличаване на транспортния парк, чрез покупка на 5 нови специализирани камиона, покупка на хладилна база за съхранение на свинско месо, енергийна ефективност и ERP система и на последно място, но не по важност - придобиване на местни производители или брандове.
На зададения от репортер на Инфосток въпрос: Мислили ли сте да излезете и на чуждестранна борса?, изпълнителният директор на Градус АД отговори, че БФБ-София е първата стъпка към която се стремят към момента, но на последващ етап не биха пропуснали подобна възможност.
На втория въпрос от Инфосток: Обявихте амбициозна цел да наберете 100 млн.лв. от борсата, което се е случвало само веднъж на БФБ-София. Как оценявате шансовете си? - Ангел Ангелов отговори, че има силен инвеститорски интерес, не само от институционалните инвеститори, но дори и от бъдещи инвеститори, които се интересували по какъв начин можели да участват в Първичното публично предлагане на Градус АД.
На срещата с инвестиционната общност присъства и Мартин Димитров, директор Корпоративни финанси в Първа финансова брокерска къща (ПФБК), която е посредник по първичното публично предлагане (IPO) на акциите на дружество. Той описа параметрите на IPO-то, което ще се проведе на 18 и 19 юни на сегмент „Първично публично предлагане" на БФБ-София. Ценовият диапазон е определен на 1,8-2,35 лв., като емисията е в размер на 55 555 556 акции (27 777 778 - съществуващи акции и 27 777 778 - нови акции).
По думите на Мартин Димитров, „Градус" се ангажира да разпределя поне 54% от консолидираната нетна печалба на дружеството като дивидент сред акционерите след първичното си публично предлагане. Той допълни, че минималният праг за успех на IPO-то е ако бъдат записани най-малко 65% от предлаганите акции (или 36 111 111). "Lock-up" периода е 12 месеца, а фрий флоута (вкл. свръхразпределените акции) се очаква да бъде 25%.