В КТБ АД не работят престъпници, а високо квалифицирани и отговорни хора. Ние работим с клиентите, съпреживяваме проблемите им и търсим заедно с тях решения. Винаги сме се водили от максимата, че „клиентите са ни скъпи". Това пишат в началото на отворено писмо до институциите и медиите служителите на КТБ, с което се противопоставят на отношението, което получават след събитията около банката, в която работят.
Ние, служителите на Корпоративна търговска банка, сме тези, които години наред с труда си допринасяме за професионалното обслужване с грижа и внимание към всеки клиент. Не ние манипулирахме клиентите, за да теглят в един и същи момент парите си от банката, предизвиквайки ликвидна криза.
Ние сме тези, които попаднаха под прекия обстрел на атаката срещу банката. Ние сме изрядни данъкоплатци на държавата и отговорни гласоподаватели. Всеки един от нас лично е участвал в дългогодишните благотворителни и дарителски кампании на банката насочени към социални институции за деца и възрастни, защото вярваме, че обществото има нужда от такива каузи. Като такива смятаме, че имаме право да споделим публично своето възмущение и несъгласие с отношението към нас и оценката за нашата работа", се казва в писмото на работещите в банката.
„През последните седмици всички сме свидетели на показните действия на следствените органи - мнимо атакуване на офиси на банката, всяло паника сред вложителите, многократно повторение на кадри от конвоирането с белезници на наши колеги. Съпровождащите ги текстове натрапват впечатлението за извършено от тях тежко криминално престъпление, което до момента не е доказано. Срамът, унижението и притесненията на тези хора от ситуацията и публичното им злепоставяне, при положение, че не са публични личности и едва ли са дали съгласие да бъдат снимани, не бяха спестени. Изземването на документация и обиските в помещенията на банката също е съпътствано с грубо и обидно отношение към нас, без да е доказана наша вина. Цената на търсената атрактивност при поднасяне на информацията се заплаща от нас с уронване на достойнството и авторитета ни".
Служителите апелират, въпреки повишения обществен и медиен интерес, да бъде спазвана законността при решаване на проблемите с КТБ АД. Гарантираните от Конституцията на Република България основни човешки права трябва да бъдат гарантирани и за служителите на банката, подчертават те. Според тях пред очите на цялата общественост се нарушава и основният принцип на правораздаването, определен в чл. 31, ал. 3 от Конституцията на РБ, според който всеки се смята за невинен до установяване на противното с влязла в сила присъда. Заклеймявани сме като извършители на тежки престъпни деяния, без това да е доказано по действащия правов ред, посочват служителите.
„Ние подкрепяме правото на обществото да бъде информирано, но това не трябва да става за сметка на неспазването на гарантирани основни човешки права. Обръщаме се към всички отговорни фактори и регулаторни органи да приложат своите правомощия и да бъде прекратено потъпкването на нашите човешки права. Категорично възразяваме и по отношение па необоснованите обвинения на Управителя на БНБ към служителите на КТБ АД. Той квалифицира дейността на банката като „несъвместима със закона и добрите банкови практики", без да посочва нито един аргумент в подкрепа на твърдението си.
В името на справедливостта трябва да кажем, че ако към 20 юни 2014 г., заради медийните и институционални атаки, банката изпита нужда само от ликвидна подкрепа, днес, след принудителното спиране на дейността й тя вече има нужда от действия за възстановяване на пораженията от "оздравителните мерки", разпоредени от УС на БНБ.
В КТБ АД не работят престъпници, а високо квалифицирани и отговорни хора. Ние работим с клиентите, съпреживяваме проблемите им и търсим заедно с тях решения. Винаги сме се водили от максимата, че „клиентите са ни скъпи''.
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА, апелираме да бъдат спазвани човешките ни права и процесите, свързани с банката, да бъдат ръководени от разума, законността и морала, призовават в отвореното си писмо служителите на КТБ.