72,4% от анкетираните казват, че това, което би ги стимулирало да пазаруват по-често онлайн, са по-добрите цени и оферти, сочи проучване на MasterCard - MasterIndex България 2015, проведено сред активни картодържатели у нас.
Цената е и водеща причина участниците в проучването да пазаруват онлайн - 58,3% от тях казват, че пазаруват онлайн заради по-добрите цени и сделки, докато по-големият избор на стоки в сравнение с редовните магазини е на второ място с 16,4%.
Най-запалените потребители на сайтове за групово пазаруване са представители на две основни демографски групи, ориентирани към цената - 18-24 г. и възрастните над 64 години. 27% и 25% съответно казват, че са клиенти само на сайтове за групово пазаруване.
Хората над 35 години са групата с най-висок процент на употреба на кредитни карти.
Общо 35% от анкетираните в проучването на MasterCard споделят, че пазаруват онлайн по няколко пъти на месец или по-често. Ако сравним демографските данни, виждаме, че най-честите клиенти на онлайн магазини са на възраст между 25-34 години (39% пазаруват онлайн по няколко пъти на месец или по-често), докато за потребителите на възраст между 35-44 години проучването посочва 31%. Ако погледнем общите данни за честотата на пазаруване при по-високата възрастова група, все пак 71% от тях пазаруват онлайн най-малко веднъж годишно. При тях също така е най-висок процентът на употреба е на кредитни карта за онлайн пазаруване - 37,8%, докато средната за страната е 29,4%.
"Според изследването MasterIndex по-голямата част от картодържателите в България (57%) смятат, че е безопасно да се извършват онлайн плащания. Най-голямата група от хора, според която онлайн пазаруването е безопасно, са младите картодържатели (18-34 години). За много от българските потребители, които пазаруват онлайн, е много важно търговецът да е надежден (68%).", каза Артур Туремка, изпълнителен директор на MasterCard за региона на Балканите.
Младежите са ориентирани към модата, хората над 35-годишна възраст са по-практични
Един поглед върху типа стоки, за които потребителите плащат за онлайн, дава много важно прозрение за хората в различните етапи на живота им - докато тези до 34 г. пазаруват онлайн основно за дрехи и други модни стоки (около 10% повече от средното за страната), 35-44-годишните потребители харчат голяма част от парите си онлайн, за да плащат сметки за комунални услуги (4% повече от средното за страната).
"MasterCard се приема навсякъде по света и работи в тясно сътрудничество с българските финансови институции, за да предложим на активните български потребители най-добрите услуги, които да отговарят на техния динамичен начин на живот. Ето защо, предстои ни със сигурност да приемем решения, които вече работят и са доказани и изпитани на други пазари, като мобилните плащания", допълни Туремка.
Резултатите от MasterIndex проучването доказват, че на българския пазар има голям потенциал за приемане на иновативни услуги като мобилни плащания. Българските картодържатели са заинтересовани от приемането на безконтактни и мобилни плащания - 66% от тях заявяват, че биха правили мобилни разплащания, ако имат тази възможност и 92% от анкетираните биха искали да плащат безконтактно.