Британските потребители имат по-голямо доверие, че банките, а не държавните институции, ще съумеят да съхранят техните биометрични данни, като пръстови отпечатъци и ирисово сканиране. Потребителите са почти два пъти по-склонни да се доверят на банките за съхранението на биометричната информация (60%), отколкото на държавните органи (33%). Това показват данните от проучване на Visa за нагласите към биометрията.
Проучването „Биометричните плащания" е изготвено от агенция за проучвания Populus по поръчка на Visa. Проучването e осъществено в 7 европейски държави - Великобритания, Швеция, Испания, Франция, Германия, Италия и Полша. Цялата извадка обхваща 14 236 души или около 2 000 анкетирани във всяка държава.
Мнозинството от респондентите посочват на първо място банките (85%) и компаниите за разплащания (81%) като организациите, към които имат най-голямо доверие за въвеждане на биометрична идентификация при потвърждаването на самоличността, следвани от световните онлайн брандове (70%) и компаниите за смартфони (64%). Нивото на доверие бележи значителен ръст през последните две години - с 20 процента повече спрямо 65% през 2014 г., когато се провежда за първи път проучването на Visa „Биометричните разплащания".
Почти две-трети от потребителите (64%) биха искали да използват биометрията като начин за авторизация на плащане, а по-доброто познаване на процеса повишава доверието на британските потребители, показва още проучването. Растежът при мобилните разплащания с пръстови отпечатъци, като начин на идентификация, извежда на фокус ползите на биометрията, поради което 80% от участниците в проучването споделят, че най-удобно за тях е разпознаването на пръстови отпечатъци. Именно тази форма на биометрична идентификация се смята за най-сигурния начин на разплащане (88%) спрямо други видове биометрична идентификация, като сканиране на ириса (83%) и лицево разпознаване (65%).
„От тестване на гласово разпознаване до поведенческата биометрия като начин на идентификация, вече наблюдаваме положителните стъпки към въвеждането на тази технология от множество финансови институции. Доверието на потребителите в идентификацията и съхранението на биометричните им данни осигурява на банките идеалния сценарий, който им позволява да предоставят търсена от потребителите услуга, носеща ползи и за тях самите. Тази нова революция в разплащанията дава изключителни възможности на банките", споделя Кевин Дженкинс, изпълнителен директор на Visa за Великобритания и Ирландия.
„Visa вече подкрепя редица институции в развитието на новите форми на идентификация. Ще продължим да изпълняваме ролята си на платформа за разплащания, както и да предоставяме технологични инструменти при работата си с банките партньори, за да гарантираме, че новите и развиващи се форми на идентификация на разплащанията са бързи, сигурни и удобни", допълва той.