Дигиталните портфейли продължават да печелят вниманието на потребители от целия свят, използващи смартфони и лаптопи за разплащане, и да доминират в разговорите за нови методи за плащане със споменаване в 75% от общия брой дискусии. Данните са от Петото годишно изследване на Mastercard за дигиталните плащания.
В същото време потребителите показват засилен интерес към внедряването на нови технологии, които правят пазаруването по-бързо, по-лесно и по-сигурно. Темата за виртуалната реалност генерира най-позитивна нагласа, като потребителите вярват, че в бъдеще ще могат да извършват плащане с едно кимване на главата.
Петото издание на проучването на Mastercard, проведено в партньорство с PRIME Research и Synthesio, проследява 3.5 милиона разговора през 2016 г. в редица социални медии, сред които Twitter, Facebook, Instagram и Weibo.
„Технологиите правят реалност живота без кеш за много хора по света всеки ден", каза Марси Коен, вицепрезидент „Дигитални комуникации", Mastercard. „Тази година изследването показва увеличаване на интереса към новите методи за пазаруване и разплащане, които само допреди няколко години изглеждаха невероятни и недостъпни".
Използване на иновативни решения
Нарастващата употреба на дигитални портфейли в магазини, онлайн и в приложения генерира повече от 2 милиона споменавания, като 84% от разговорите са се провели в Twitter (84%). Освен разплащането, по-голямата част от потребителите очакват допълнителни функционалности при картите за лоялност и обществения транспорт.
Активирането на нови технологични решения като изкуствен интелект и умни домашни асистенти е втората най-дискутирана тема за плащания, която набира скорост през 2016-а. Тези иновативни методи за разплащане генерират особено силен потребителски интерес през четвъртото тримесечие на годината, като хората дискутират как биха могли да пазаруват с нови, по-умни устройства.
- На път - Wearable технологиите са лидер сред темите за иновативни решения, като водещи са анонси за партньорствата между технологични производители и доставчици на разплащателни услуги. В региона на Азия и Океания потребителите споделят очаквания за интеграция на мобилен портфейл в wearable технологии.
- На вашите услуги - Умните асистенти, виртуалната реалност и изкуственият интелект също регистрират публично внимание като нови разплащателни технологии. Потребителите в Северна Америка демонстрират завишен интерес през цялата година към опростяване на изпращането и получаването на мобилни преводи с една команда към умния асистент.
- Свързване на устройства - Internet of Things е гореща тема с преобладаващи коментари от Северна Америка (44%) и Европа (34%). Дискусията придобива фокус върху онлайн плащанията, които да бъдат достъпни от всяко свързано устройство.
Спокойствието днес и утре
В своите разговори, хората продължават да отбелязват, че успехът на новите технологии и нови начини за разплащане е зависим от нива на сигурност и защита, много по-големи от тези, които познаваме днес.
Почти половината от потребителите (43%) проявяват интерес към иновации отвъд традиционните пароли - биометрия и други форми на идентифициране, които осигуряват по-добра защита и намаляват риска от измами.
На върха на пръста - Новите технологии за лицево разпознаване, пръстови отпечатъци и автентикация чрез докосване са водещи в над половината от разговорите за биометрични данни/автентикация (51%). Диалогът в социалните медии около новите технологии за биометрично разпознаване и автентикация е изключително позитивен.
Кажи „Зеле" - Разговорите за лицево разпознаване са фокусирани върху Identity Check Mobile App на Mastercard, Hands Free App на Google и патентованата от Snapchat технология за обединяване на плащания с услуги в реално време.
Забрави за паролите - Потребителите се оплакват от въвеждането, забравянето и промяната на конвенционалните пароли и изразяват интерес към замяната им с по-лесен и удобен начин за идентификация.