Mastercard обяви, че разработва нов набор от услуги в подкрепа на трансформацията, която претърпява индустрията, като партньорите са готови да се възползват от регулацията PSD2. С фокус върху доверието и сигурността в екосистемата за отворено банкиране, новите услуги на Mastercard ще улеснят банките и доставчиците от трети страни да работят заедно, позволявайки на отвореното банкиране да се развие.
С отварянето на финансовите данни, доверените трети страни ще имат достъп до информацията, с която разполагат банките. Това ще даде възможност на тези трети страни и на банковите служители да предлагат подобрени и индивидуализирани продукти и услуги, а в някои случаи ще им позволи и да инициират плащания от името на бизнеса или потребителя.
Докато трансформацията в индустрията има потенциал да промени напълно начина, по който потребителите и бизнеса взаимодействат с финансовите услуги, новият набор от услуги на Mastercard ще даде практически решения на реални предизвикателства, които могат да попречат на отвореното банкиране да реализира пълния си потенциал.
Те ще включват паневропейска директория на доставчици на трети страни, за да помогнат на банките да гарантират легитимността на страните, които искат достъп до сметката на клиента.
Новите услуги ще включват и усъвършенствана услуга за мониторинг на измами (базирана на развитите решения за сигурност и защита на Mastercard), които ще позволят на банките да оценят по-добре риска, свързан с определена трета страна.
Също така ще бъде подсигурен специален механизъм за разрешаване на конфликти, обхващащ както ясен набор от правила и комуникационна платформа, така и използване на нашата широка експертиза в решаването на спорове в индустрията на разплащателни карти.
Накрая, ще бъде предоставена и функция за свързващ хъб, който ще помогне на третите страни да установят и поддържат комуникация с банките.
Тези услуги ще допринесат за изграждането на доверие в новата отворена банкова екосистема сред потребителите, банките, търговците и третите страни, както и улесняването и рационализирането на взаимоотношенията им.
„Вярваме, че тези услуги засягат основните пречки пред създаването на жизнена и успешна отворена банкова екосистема.", заяви Джон Лейн, изпълнителен вицепрезидент, развитие на пазара за Европа. - Отчитаме, че предизвикателствата, свързани с доверието, съществуват и от двете страни - третите страни трябва да получат достъп до данни и инфраструктура, контролирана от банките, но в същото време банките имат нужда от сигурност, че тези трети страни, които искат достъп, са законни."
„Искаме нашите решения да дадат на банките и на третите страни тази сигурност, за да могат да съсредоточат времето и усилията си върху това, което ги прави толкова ценни - създаването на иновативно преживяване за потребителите. Предизвикателството да създадем доверие не е единствено - вече работим върху подобряване на потребителското преживяване в средата на отвореното банкиране, свързано с разплащанията и достъпа до информация и очакваме с нетърпение тяхната реализация, когато услугите и екосистемата се развият", допълва Джон Лейн.
Новите услуги на Mastercard ще бъдат стратирани първоначално в тестови период в началото на 2019 г., като Великобритания и Полша ще бъдат приоритет, преди да бъдат предложени в цяла Европа по-късно през същата година.