Застрахователни компании натискат сервизите за намаляване на цените за ремонт на щетите от градушката, научи вестник "Преса".
В писмо до доверените сервизи на "Алианц България" се казва, че една допълнителна отстъпка от 10% от крайната цена би била приемлива. От компанията благодарят предварително за проявената съпричастност, но отбелязват, че ако предложението им не бъде прието, това ще се отрази на бъдещите взаимоотношения с партньорите.
От сервизите обаче смятат, че са подложени на натиск, защото у застрахователите са и ножът, и хлябът. През последните години се вдигнаха цените на материалите, на тока и горивата, но цената за пребоядисване на един детайл оставала непроменена. Същата е и разценката за един час труд. Сега пък се искат още 10% отстъпка. Това ще доведе до фалит на малки сервизи, коментираха потърпевши. С намалени тарифи работят и застрахователи като ДЗИ и "Булстрад".
Ние не задължаваме никого, заяви изпълнителният директор на "Алианц България" Пламен Ялъмов. Предлагаме да проявят съпричастност. Нормално е като се увеличат поръчките, да бъдат намалени тарифите. Ние също правим отстъпки от каското, посочи шефът на "Алианц".
Браншовата асоциация на сервизите подготвя среща със застрахователите, на която ще бъдат поставени възникналите проблеми. Градушката в София, която вилня на 8 юли, потроши хиляди автомобили и причини застрахователни щети за над 100 млн. лв. От автосервизите съобщиха, че стъкла за пострадалите коли вече има, но големият проблем са дейностите, които изискват повече ръчен труд.