Източник: www.darikfinance.bg
Пенсионно осигурителна компания "Доверие" е печеливша. Тя е много добре управлявана. Освен това е водеща в своя пазарен сегмент. Ето защо не планираме да се разделяме с нея в краткосрочен план, коментира днес при представянето на финансовите резултати на Vienna Insurance Group AG за 2014 г., главният оперативен директор на австрийския застраховател, Питър Хаген.
По думите му в дългосрочен план обаче пенсионните фондове не са стратегически бизнес за VIG. Ето защо от компанията са подготвени да продадат "Доверие" АД, при наличие на достатъчно добра оферта.
Хаген уточни, че под дългосрочен план има в предвид хоризонт от 3 до 5 години. Той обаче подчерта, че на фона на добрите резултати на групата като цяло и на отличните показатели на "Доверие" АД в частност, продажбата на дружеството не е належаща и ще бъде реализирана само при добра оферта от страна на евентуалните купувачи.
Според Хаген има добри причини, поради които българският пенсионен модел е изграден по настоящия начин. И всяка фундаментална промяна, особено такава, която може да разруши пенсионните фондове, би трябвало да бъде внимателно обсъдена и планирана с участието на експерти.
"Аз бих бил твърде притеснен от осъществяването на мащабни промени, защото пенсионната система е твърде чувствителна. Тя се нуждае от голямо доверие от страна на осигуряващите се в нея. И ако увредите това доверие с големи промени в сравнително кратък период от време, то може да бъде напълно загубено. А всяка разрушаване на доверието на хората в спестяванията им за старини е лошо. Сегашната система наистина се нуждае по подобрения, но не това е начинът те да бъдат направени", коментира Хаген законодателните промени в регулациите за пенсионните фондове, въведени от настоящото правителство на България.
От VIG посочват, че в момента инвестират в разширяване на мрежата на застрахователното дружество "Булстрад", с цел да го превърнат в най-големия играч на пазара в България.
Водещата застрахователна група в Австрия и региона на Централна и Източна Европа отчете общо 9.1 млрд. евро премии въпреки сложните условия на пазара през 2014 г. С това бележи ръст от 0.9% при пресмятане на валутните разлики.
Резултатът е постигнат въпреки свиването на пазара на краткосрочни продукти с еднократна премия в Полша и въпреки свиването на портфолиото в Италия и Румъния с цел оптимизация.
Финансовият резултат на групата от 1.1 млрд. евро е занижен поради обезценката на облигациите на Hypo Alpe Adria / Heta и настоящата ниско лихвена среда.
В края на финансовата 2014 г. инвестициите на VIG са 31.1 млрд. евро и бележат ръст от 4.5%.
Общият дял на компанията в България нараства до 13.7%, което я превръща във втория по големина играч на пазара. От VIG отчитат, че се справят по-добре от конкурентите си от Италия, Австрия и Германия.
Като най-голямо предизвикателство на българския пазар австрийският инвеститор определя слабото проникване на застрахователните продукти свързани с имоти и произшествия. Това обаче дава значителни възможности за растеж в този сегмент на пазара.
В същото време при автомобилните застраховки ситуацията е доста трудна тъй като силната конкуренция води до изключително ниски нива на застрахователните премии. Ето защо е трудно и по някога дори невъзможно да се реализира печалба. Въпреки това VIG реализира добри резултати в следствие на преструктурирането на застрахователния си портфейл в сектора.
По отношение на животозастраховането компанията отчита ръст с 20% през миналата година в България.