Водещите финансови институции по света, във все по-голяма степен започват да разчитат на роботизирани системи за търговия, в усилията си да намалят своите разходи.
Поредната финансова институция, която обяви планове в тази посока е - JPMorgan. Новият "бот" за търговия с акции на финансовата институция, е част от набор от разработки, които биха могли да намалят търговските разходи на фирмата със стотици милиони долари на година, смятат от банката.
Проектът бе ръководен от Нийл Джоузеф, европейският ръководител на звеното за дялово участие в JPMorgan Asset Management. Той каза, че това е част от по-широк преглед на автоматизацията на процесите в банката.
"Все по-често набираме технолози от фирми като Google и Microsoft", каза той.
JPMorgan заяви, че увеличава електронната революция във фирмата, ускорявайки интеграцията на търговията и технологиите с нов глобален бот за търговия с акции, който е резултат от тригодишната инициатива.
Продуктът, разработен по-рано тази година, се въвежда в отдела за управление на активи на банката, където фирмата твърди, че технологията е сред първите по рода си имплементирани във фондове за управление на активи.
Управлението на активи е ключов двигател на приходите за JPMorgan и банката вижда потенциал за намаляване на разходите си в това звено и спечелване на клиентите, чрез опростяване на търговските си процеси.
Разбира се, автоматизацията се разглежда като предвестник на гибел за индустрията, заплашвайки хиляди работни места. Миналата година Citigroup предупреди, че около 20 000 служители могат да загубят работата си през следващите пет години заради автоматизация, съобщи по-рано Financial Times.
Но Нийл Джоузеф каза в интервю за Business Insider, че това е по-скоро поглед към технологиите, отколкото заместител и пълно премахване на търговските работни места и че най-голямата банка в Америка все още търси най-големите таланти.
„На база общия брой работещи в банката добавяме работни места, а не ги намаляваме. Все по-често обаче, прибягваме до наемане на специалисти от компании като Google и Microsoft“, каза Джоузеф.
"В сравнение с преди 10 години, ние сме много по-интегрирани както по отношение на дилинг-деска, което ни направи по-гъвкави и ефективни.", допълни още експертът.
Управлението на активи е особено конкурентноспособно. Така наречените пасивни инвестиционни продукти доминираха в индустрията, през последните години, докато фондовете за активно управление на средствата, се борят да спечелят по-голям дял, чрез непрекъснато намаляващите такси за услугите си.
Ботът има потенциал да намали разходите за търговия с акции, да увеличи скалата, да намали риска и да създаде по-голяма интеграция с портфолио мениджърите, казват от JPMorgan.
Проектът е само един от многото, които се покриват от годишните технологични разходи на банката в размер на 11.4 млрд. долара. През последните години екипите за управление на активи на банката получиха по-голямо обучение в езиците за програмиране и машинното обучение.
А автоматизираните поръчки са намалили разходите за изпълнение на търговията с около 20% през последните няколко години, казват от банката.
"Твърде рано е да се каже точната сума на спестяване следствие на тази промяна.", казва Джоузеф, който ръководи проекта.
По-долу са описани способностите на бота:Интелигентна функция за уведомяване: Портфолио мениджърите се уведомяват за събития, свързани с пазара или цените, в съобщения, изпратени директно до мобилните им телефони. Ботът генерира сигналите автоматично въз основа на акциите, които притежават тези мениджъри.
Блокови индикации: Процесът автоматизира търговията с големи блокове чрез своята услуга за съобщения на Symphony и бързо изпълнява тези сделки на по-ниска цена.
RFQ: Чрез бот за търговия с акции предишният ръчен процес се променя с технологията, която може автоматично да следи, чете, записва и отговаря на "заявка за котировки".
Още по темата:
Роботи превземат Уолстрийт
Роботи ще заменят служители в банки
S&P 500 щеше да е с 19% надолу, ако не беше това...