Снимка: iStock
Новият коронавирус, който причинява заболяването COVID-19, предизвика хаос на глобалните пазари. И с традиционните данни - като корпоративни отчети и държавна статистика - се преразглеждат или се забавят във времето, инвеститорите се потапят в алтернативни потоци от данни, които могат да им предоставят по-актуална информация, пишат от финансовото издание BusinessInsider.
"Традиционната информация и данни не идват навреме", казва Емет Килдуф, основателят на Eagle Alpha.
В платформата на Eagle Alpha от повече от 1200 доставчици на данни 59% се актуализират ежедневно, заяви Килдуф. По време на среща на Eagle Alpha, проведена на 13 март, с цел обсъждане на полезни набори от данни, той спомена, че представители на няколко централни банки са се обадили, за да видят как могат да разберат по-бързо ситуацията за икономическата активност в реално време.
По време на уебинар на 12 март основателят на BattleFin и президентът Тим Харингтън и Ишпрет Пандър, главният директор на стратегията на BattleFin, изтъкнаха наборите от данни, които те разглеждат като най-полезни при определяне на въздействието на коронавируса.
"Очевидно има много страх и несигурност. Необходими са алтернативни данни", каза Харингтън. „Как можем да мислим за това какви са наборите от данни, които всъщност ще ни подават сигнали, че започваме да се връщаме в подем?"
Но според Килдуф най-добрите доставчици на данни за работа са по поръчка на проекти за хеджфондове. Той каза, че Eagle Alpha помага за проект за проследяване на крачките на хората чрез данни за геолокация на мобилен телефон в Grand Central, за да види кога хората започват да пътуват отново след като изрично е забранено това.
Други доставчици на данни проследяват компаниите, които печелят най-много от теориите за конспирация, които бързо се разпространяват онлайн всеки ден.
Ето 10-те доставчици на алтернативни данни, посочени от BattleFin:
Kumi Analytics
Kumi Analytics използва сателитни изображения за проследяване и анализ на нощните светлини като ранен индикатор за икономически импулс. С инвеститорите, фокусирани върху веригите за доставка, докато коронавирусът се разпространява, данните на Kumi биха могли да им дадат представа къде се забавя или към къде се насочва.
Харингтън каза, че един пример за данните е как нощната светлина се променя от декември до февруари в северните райони на Китай, докато увеличението се наблюдава в югозападните райони, което означава увеличение в райони, които не са засегнати от вируса - каза Харингтън.
„Мисля, че това ще бъде още един добър пример за „Как виждате това да се променя във времето и това ли е набор от данни, с който можете да започнете да виждате възстановяването", добави той.
Ако един танкер докосне САЩ, ClipperData може да ви каже точните степени и количества, които съставляват товара.
Един пример за релевантните данни е разходът на реактивно гориво, каза Харингтън. Докато доставката на реактивно гориво в Европа продължава да намалява, данните сочат, че той е плато в Китай.
Thinknum
Thinknum проследява компаниите въз основа на информация, публикувана онлайн, включително обяви за работа, социални медии, уеб трафик и продажби на продукти.
Има почти безкрайно количество информация, която може да не ви е нужна, но един пример, подчертан от Харингтън, бяха данни, свързани с въздействието върху киносалоните. Проследяването на неща като ъпдейти в социалните мрежи, коментари, отбелязване на локация, дори и селфита, е начин да се разбере какви са нивата на посещаемост според Харингтън.
Това е ценно, тъй като предоставя информация за това кой къде пътува и дали пътува, тъй като SimilarWeb може да наблюдава дейността на хотелските вериги и ключовите платформи за пътуване. Развлекателните устройства и платформите за доставяне на хранителни стоки, на които вероятно ще се види и проблем, също могат да бъдат проследени.
„Така че наистина се опитвам да разгледаме някои от тези набори от данни, за да балансирам позитивите и негативите", казва Харингтън.
Cognovi Labs
По време на пандемии се знае, че хората реагират емоционално. Cognovi Labs е изградена около тази идея и определя количествено какво може да се основава на намерението на потребителите, базирайки се на анализ на техните емоции.
Данните, които обхващат около 167 компании от потребителски сегмент, се поддават на дългосрочна стратегия, заяви Пандер от BattleFin, който преди това беше управляващ директор в WorldQuant.
"Емоцията всъщност играе голяма роля върху цените на акциите", каза Пандър.
Пандър каза, че BattleFin е в преговори с Cognovi за създаването на ново табло за управление, което да позволи на клиентите да проверяват въздействието на коронавируса върху хората въз основа на макроперспектива (държава и окръг) по различни теми.
Мintec
„От въздействието на пазара до ценовото сравняване и търговията и фирмените модели, Mintec предлага видимост на световния пазар на хранителни стоки", каза Пандър.
"Богат източник, който идва с бърза честота, така че можете да го включите във вашите модели за събития, които движат пазара", допълни той.
Sentifi
Sentifi информира потребителите кои фирми са най-слабо засегнати във всеки сектор.
"Особено за дискреционните и фундаментални инвеститори, нужни са ви бързи отговори. Това е наистина добър продукт, на който трябва да обърнете внимание", добави той.
Япония беше една от най-ранните страни, засегнати от коронавирус, и една от най-засегнатите. Така че всякакъв вид данни относно страната могат да бъдат от полза.
Nikkei
Nikkei използва ясни данни за обслужване. Само с двудневно забавяне, информацията, която дава, е напълно актуална.
„За хората, които се интересуват от въздействието върху бизнеса и как продуктите се повлияват в Япония, това е услуга, която определено трябва да проверите", каза Пандър.
LinkUp
Информацията за пазара на труда и актуалните обяви за работа е ключов показател за това дали и кога пазарът ще се обърне. LinkUp предлага яснота относно актуалните позиции.
Милиони обяви за работа се индексират ежедневно от уебсайтовете на работодателите. Харингтън казва, че данните ще бъдат ключови за сигнализирането на евентуален обрат.
"Те обикновено могат да бъдат водещ индикатор", добави той.
AlphaSense
Винаги е полезно да разберете какво казват самите компании в ситуации като тези. AlphaSense проследява данни за печалби, събития и фирмени документи.
„Разбирането на това това, което казват, яснотата относно пазарните резултати и умението да използваме платформа като AlphaSense, ето това е ключово", каза още Харингтън.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за търговия с акции.
Още по темата:
Тази формула ще ви помогне да удвоявате спестяванията си
Пет глобални икономически тенденции