Снимка: iStock
Сега, след като социалните медии потвърждават по-ниски приходи от реклами поради избухването на коронавируса, инвеститорите се чудят дали някоя технологична компания не е имунизирана от икономическите щети на пандемията. Ето какво научихме от MarketWatch.
Заради наложеното извънредно положение хората си работят от вкъщи или си почиват вкъщи, следователно се очаква огромно увеличение на трафика във Facebook Inc. FB и Twitter Inc.,, което да доведе до още повече реклами в социалното пространство, които от своя страна повишат приходите на технологичните компании. Но компаниите се отказват от рекламните разходи в усилията си да спестят пари.
Twitter и Facebook потвърдиха това миналата седмица. Във вторник, след като пазарът се затвори, Facebook заяви в публикация, че бизнесът на компанията, подобно на много други по света, е „неблагоприятно засегнат" и посочи, че все още не печели пари от някои от услугите си, където забелязва засилена ангажираност. Това очевидно беше препратка към WhatsApp, нейната глобална услуга за текстови съобщения, която все още не е генерирала реални приходи.
Facebook последва примера на Twitter, откъдето предупредиха за спад на приходите от реклама в понеделник и заяви, че оттегля предишните си насоки за първото тримесечие. От Twitter заявиха, че се очаква лек спад на приходите отпреди година и оперативна загуба.
Засега компаниите от всички технологични сектори технологиите предупреждават - или предстои да предупредят - за по-ниски приходи. Тази седмица Applied Materials Inc. AMAT, най-големият производител на полупроводниково оборудване в света, има нов повод за притеснение към текущите си проблеми, които от преди две седмици изглеждаха частично разрешени. Компанията заяви, че съкращаването на разписанията на авиокомпаниите и ограниченията, наложени от правителството водят до „големи смущения във веригата на доставки".
С толкова много работещи от вкъщи, които използват компютърни устройства, някои компании забелязват скок в продажбите, например Best Buy Co. Inc. BBY и Office Depot Inc. ODP. Но дори и така, с прекъсванията във веригата на доставки и операциите, Best Buy оттегли ръководството си и спря плана си за обратно изкупуване на акции заради непредсказуемата икономика.
„Наблюдаваме нарастване на търсенето в цялата страна за продукти, които хората трябва да използват при работа или учене от вкъщи, както и на продукти от първа необходимост", заяви в изявление в събота изпълнителният директор на Best Buy Кори Кори Бари.
„Докато отговаряме на търсенето на тези нужди, ние коригираме начина, по който работим по много начини, за да подобрим безопасността", допълни той.
Компанията заяви, че дава възможност на служителите си да не работят, ако не се чувстват комфортно, но няма да бъдат ощетени финансово.
Един анализатор, който се опитва да намери потенциални победители, е Дан Айвс от Wedbush Securities. В понеделник вечер той написа доклад, насочен към по-светлата страна на технологичното пространство, като се съсредоточи върху облачните компании като Microsoft Corp. MSF и AMZN на Amazon.com Inc., които се възползват от увеличено използване на отдалечена технология, и популярни имена като Zoom Video Communications, ZM, което се превърна в технологията за видеоконференции, използвана от потребителите през последните няколко седмици.
Освен това той вижда необходимостта от повече сигурност извън корпоративната защитна стена като друга арена, върху която инвеститорите могат да се съсредоточат. „
Според проучване на PwC по-рано този месец от 50 финансови директори в различни отрасли само 2% не са очаквали никакво въздействие върху приходите или печалбите на компанията от коронавируса, докато 58% очакват спад, а 40% казват, че все още е трудно да се оцени. Несигурността и притесненията обаче вече станаха нещо нормално. Дори някои от любимите ни технологични компании сега показват, че не са имунизирани, избирането на най-стабилните от тях е трудна задача.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за търговия с акции.
Още по темата:
Три технологични акции за скъсяване
7 безопасни акции за закупуване въпреки коронавируса