Снимка: Pixabay
Когато хаштагът #Остани си вкъщи се появи в социалните медии миналия месец в отговор на правителствата, които последователно обявиха мерки за ограничаване на коронавируса, Мин-Лианг се подготви.
Сингапурският предприемач вече пусна вдъхновени от изолацията плакати, отпечатани с надпис „Остани вкъщи и играй" седмици преди вирусът да достигне глобалните нива на пандемия.
Международното блокиране едва ли беше идеално за самоизградения милиардер, чиито 16 офиса и пет магазина за търговия на дребно обхващат много от страните, които са най-рано и най-силно засегнати от огнището, включително Китай, Южна Корея и САЩ, но той знаеше, че може да разчита на своите клиенти да се изправи пред предизвикателството.
„Геймърите правят това - стоят вкъщи и играят игри", каза Тан пред CNBC Make it.
#Остани вкъщи кампания
Тан е съосновател и главен изпълнителен директор на глобалния гейминг гигант Razer, една от малкото компании, които успяват да процъфтяват по време на пандемия.
Razer вече бързо нараства, тъй като през 2005 г. бе основан от бившия адвокат и неговия приятел геймър Робърт Краков.
„В последно време, при цялата ситуация около коронавируса, забелязахме как видим геймърската активност расте още повече", казва Тан.
Възход на онлайн игрите
Телекомуникационният гигант Verizon отчете 75% увеличение на потреблението на видеоигри след появата на епидемията в САЩ. Междувременно през седмицата около 22 март се наблюдават 1.2 милиарда изтегляния на мобилни игри според App Annie.
Само през миналата година глобалният пазар на игри нарасна с над 7%, за да генерира приходи от 148.8 милиарда долара. До 2022 г. се очаква тази цифра да достигне 189.6 милиарда долара.
Визия за бъдещето
Още преди избухването Razer инвестира сериозно в нови медии, включително придобивайки аудио компанията THX на режисьора Джордж Лукас.
Но настоящата пандемия - и натискът, който оказва върху технологиите, послужиха за ускоряване на този план до известна степен, казва Тан.
„COVID наистина ускори този петгодишен план до много по-кратък период, защото в момента всички, които са останали вкъщи, наистина се чудят как да бъда по-продуктивни в работата си. Въпросът „Как да се забавлявам?" -
През март компанията за игри създаде партньорство сингапурския нощен клуб Zouk, за да създаде облачно пространство за забавление.
„Етичен дълг"
Междувременно Тан заяви, че смята, че компанията има „етично задължение" да подпомага усилията за борба с коронавируса. Razer смени някои от производствените си линии и обеща да дари един милион маски в международен план.
Визията на Тан се хареса на инвеститорите, включително държавните фондове на Intel и Сингапур Temasek и GIC, които през годините подкрепят финансово Razer в размер на 175 милиона долара. Когато компанията стана публична през ноември 2017 г., тогава Тан, на 40-годишна възраст, спечели титлата на най-младия милиардер на Сингапур.
И други компании за игри оттогава следват пътя на Тан. Тази седмица трима девелопъри на игри в Обединеното кралство обявиха, че ще подпомогнат в борбата срещу коронаривуса, публикувайки съвети за безопасност в заглавията си. Рекламите, които ще се появят в Candy Crush Saga, първоначално ще се съсредоточат върху хаштага „Останете вкъщи". Спасете животи. "
„Ние се грижим за всички геймъри, които си остават вкъщи и търсим начин да ги забавляваме." каза Тан.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка, или продажба на финансови активи.
Още по темата:
4 растящи интернет акции за вашия портфейл
9 начина да диверсифицирате портфейла си по време на пазарна криза