Снимка: iStock
Наближаващият сезон на печалбите в САЩ най-вероятно ще е много лош и то не само заради пагубното въздействие на коронавируса.
Само се замислете за това, с което инвеститорите ще се сблъскат, когато през следващите четири седмици започнат да излизат ключовите данни за първите три месеци и компаниите започнат да говорят за негативите през второто тримесечие, според Брайън Сози, анализатор в Yahoo! Financе.
Старт на отчетния сезон, по традиция ще дадат големите щатски банки и индустриални компании.
Първо, вероятността някои доста големи компании да нямат печалба и да говорят - по-скоро за сериозни загуби, тъй като коронавирусът се разраства във финансовите отчети, е доста висок. Второ - подсладителите за собственост върху акции - дивидентите и обратните изкупувания на акции - ще бъдат значително ограничени, като компаниите най-вероятно ще се насочат към режим на запазване на пари и преструктуриране.
Не е достатъчно лошо? Е, тогава ще има и финансови директори, които едва ли ще представят каквато и да е форма на финансови насоки като ще стъпят на голямата неизвестност относно продължителността и дълбочината на кризата, предизвикана от коронавируса. Успех в моделирането на бъдещи приходи!
Междувременно на пресконференциите за печалбите, при които ръководителите често се опитват да въртят позитивни истории за бизнеса, независимо от околната среда, най-вероятно ще бъдат лишени от тази надежда, която обикновено може да доведе до поскъпване на акциите, въпреки лошото тримесечие.
„Ще е необходимо силно и устойчиво подобрение на приходите, за да се даде възможност на фондовия пазар да се повиши много повече, отколкото вече го е направил“, казва главният пазарен стратег на Miller Tabak - Мат Мали.
Уолстрийт винаги се надява!
"Никога не престава да ме учудва колко оптимистични са анализаторите на Уолстрийт. Бидейки бивш анализатор, разбирам. Разговаряте често с мениджърски екипи и понякога пътувате с тях по пътя, за да срещнете инвеститори. След известно време лесно бихте могли да се превърнете в проводник на управленския екип за това как тези компании ще просперират и ще печелят", пише Сози.
Очевидно това не трябва да се случва и не се отнася за всички на Улицата, но си струва да се замислите.
В този смисъл, Уолстрийт служи като страхотен проводник на идеите на корпоративна Америка в момента. Тази година ще бъде абсолютно ужасяваща за продажбите и печалбите, но в никакъв случай не се взема предвид в оценките на анализаторите преди един от най-жестоките сезони на печалба, които може би някога сме виждали.
По данни на Refinitiv през първото тримесечие продажбите на S&P 500 компании се покачват с 0,9%. Очаква се печалбата да спадне със 7.5% за тримесечието. За 2020 г. продажбите и приходите от S&P 500 се очаква да спаднат съответно с 0.9% и 7.7%. Най-лошото, което ще получи за печалбите, по данни на Refinitiv, е спад от 18% спрямо второто тримесечие на годината.
Тези оценки трябва да са една невероятна "шега", от анализатори от Уолстрийт, стреляйки със стрелички, докато са си играли в електронните таблици, смята експертът.
За съжаление за инвеститорите те не са - и обнадеждаващите прогнози е много вероятно да бъдат намалени значително през следващите седмици, вероятно много в ущърб на нещастните инвеститори, смята още Созу.
Предупрежденията на анализаторите валят, но сякаш няма кой да ги вземе под внимание.
Ръководителят на RBC за стратегията с акции на САЩ Лори Калвашина заяви - „Все още сме в ранните подавания на низходящи ревизии на EPS. По-нататъшните ревизии надолу биха могли да запазят условията на пазара на акции за кратко време.“
Калвашина е един от малкото стратези на Уолстрийт, които поддържат реални оценките си за печалба на компаниите от S&P 500 - тя очаква 18% спад на печалбите на компаниите през 2020 г., почти три пъти повече от сегашния консенсус.
Още по темата:
Експерти: Все още не може да се каже, че сме приключили със спада на пазарите