Снимка: iStock
Финансовите маркетолози осъзнават необходимостта от инвестиции и иновации, за да останат релевантни. Специалистите в индустрията трябва да работят в множество отдели, включително и анализа на данни, за да постигнат успех.
Нандик Барбая, маркетинг ръководител в FXTM, споделя пред Global banking and finance няколко съвета за създаване на успешни маркетингови стратегии в индустриите за финансови услуги (FSI).
Разработете ясни концепции
Важно е от самото начало да е ясно как вашата маркетингова стратегия може и трябва да се прилага в бизнеса.
Финансовите отрасли са силно регулирани и често са в центъра на вниманието, така че е важно да направите оценка на риска, преди да действате. След като имате идея за кампания, седнете с екипа си и обсъдете всички възможни начини, по които тези идеи могат да се реализират и евентуалните грешки, които трябва да се избягват.
Определете дали рисковете надвишават ползите от кампанията. Важно е да се работи за премахване на всички рискове, които могат да се предвидят и да се разработи план за действие при извънредни ситуации.
Приемете го като свой собствен проект
Всичко, което правите за компанията, трябва да бъде важно и за вас. Приемете го като свое лично дело, което ще ви донесе успехи и вложете максимално от себе си. Не забравяйте, че е възможно често да грешите, но грешките са, за да се поучите от тях и да продължите напред.
Съдържанието е най-важно
След като стигнете пред правилните хора, трябва да се уверите, че съдържанието ви е убедително, надеждно и подтиква към действие.
Демонстрирайте опита и знанията във вашия бизнес чрез интересно и информативно съдържание, като например казуси, публикации в социалните медии или онлайн ресурси. Видовете съдържание също трябва да се различават в зависимост от вашата целева аудитория.
По-младите хора могат да бъдат по-отзивчиви към социален пост, докато по-възрастните могат да се възползват от препоръчителна статия, която разглежда проблема „Как да", публикувана във вашия уебсайт.
Уверете се, че създавате съдържание, което също е интересно за експертите. Ако се насочите към анализатори и предприемачи във финансовото пространство, те вече ще са проучили основите и може би ще искат да четат някои по-сложни статии.
Мислете за бъдещето
Според Marketo FSI все още изостава в модернизирането на маркетинга, тъй като компаниите от сектора често имат опасения относно спазването на изискванията във връзка с дигиталния маркетинг.
Въвеждането на автоматизирани маркетингови инструменти, които са в съответствие с разпоредбите, значително намалява опасенията относно неприкосновеността на личния живот. Автоматизацията оптимизира и измерва задачите и работните потоци в един обикновен интерфейс. Такива системи могат да проследяват процента на развитие на кампаниите, което ви помага да филтрирате при изпълнение на съдържанието, за да подобрите процентите.
Откроявайте се от тълпата
45 процента от финансовите услуги отчитат, че маркетингът им се извършва на база „ad hoc", така че има място за подобрение, ако предприятията искат да създадат силни маркетингови стратегии, които да превъзхождат конкурентите.
Извършете анализ на конкурентите кампании, за да откриете какво правят другите и да намерите място на пазара, където можете да изпъкнете. Диференциацията може много да допринесе и близо 90 процента от маркетолозите казват, че интерактивното съдържание ги отличава от техните конкуренти.
Разбирайки този принцип, повече маркетолози засилват статичното си съдържание, за да предлагат идеи, с които клиентите се ангажират, защото им допадат, като интерактивни карти или анимирани графики.
В крайна сметка маркетолозите получават най-добри резултати, когато аудиторията им не само консумира и се наслаждава на съдържание, но взаимодейства и с него.
*Материалът е с аналитичен характер не е съвет за търговия с акции.
Още по темата:
10 мъжки професионални дейности, които вече се практикуват от жени
Най-търсените фриланс професии