Снимка: iStock
Лизингът на Майкъл Силвър за седан на Mercedes S Class трябва да бъде изплатен до края на ноември, но той усетил възможността пред него, тъй като коронавирусната епидемия стана причина бизнес индустрията да затвори врати за известно време и много купувачи на автомобили се спряха и останаха безучастни. Той е от Флорида и от известно време е пенсионер. Наскоро открива, че от Mercedes предлагат 0% финансиране и ниски лизингови такси, като същевременно отказва едно месечно плащане и отлага първото плащане за 90 дни. Чрез тези стимули той може да спести достатъчно пари, за да покрие разходите за прекратяване на текущия си лизинг по-рано. Затова той се свърза с негов близък търговец от Coconut Creek. Ето какво разбираме от Yahoofinance.
Търговецът иска да сключи сделка, но поточните линии са спрени и продажбата на автомобилите намалява. След проверка на инвентара в югоизточната част, продавачът намира седан E450 със стикерна цена от около 75 000 долара на пристанището в Джорджия. Той урежда търговията и няколко дни по-късно Силвър решава да сключи сделката. „Купих колата за много по-малко от обявената стикерна цена, казва той. Не исках да харча пари, но сделката си струваше. Никога нямаше да мога да си взема такъв Mercedes на толкова ниска цена. "
Рецесията, следствие на коронавирусната пандемия, почти съсипа автомобилната индустрия, като продажбите за април спаднаха с 46% под нивата, отчетени през 2019 г. до 50-годишно дъно. Но купувачите, желаещи да се ангажират със сериозна покупка, намират някои от най-добрите сделки. Но не само това, дилърите правят всичко възможно да реализират продажба.
Подобно на Силвър, Джонатан Динан от Хамилтън, Ню Джърси, прекратява предсрочно лизинг заради изгодната сделка, която сключва за ново превозно средство. Той връща GMC Acadia, която струва 380 долара на месец, за пикап на Jeep Gladiator, който струва 396 долара на месец, включително плащанията за последните 10 месеца от лизинга на Acadia. Той никога не е посещавал автокъщата и е преговарял по телефона. Дилърът предлага доставка на автомобила в радиус от 15 мили, но купувачът живее по-далеч, затова пътува с влак до Секаукус, Ню Джърси и и там се срещна с него.
Очакванията на Edmunds.com за месец март били продажбите да паднат с близо 36% спрямо година по-рано. В следствие на мерките за ограничаване разпространението на вирусната зараза автосалоните са затворени и дилърите са принудени да продават превозни средства от разстояние. Други пък допускат купувачите само по уговорка, за да няма струпване на хора.
Купувачите вече почти не отиват в автокъщи, те правят проучвания за цените и характеристиките на уебсайтове като Edmunds, KBB и TrueCar.
"Мисля, че това ще промени автомобилния бизнес завинаги", казва Алекс Флорес, генерален мениджър на Capitol Chevrolet в Остин, Тексас.
Купувачите идват само по предварителна заявка. Продавачите носят маски и не могат да работят няколко поредни дни. Един от най-трудните етапи от дистанционната търговия е оценката на входящите сделки. Автокъщата моли купувачите с търговска услуга да изпратят снимки и видеоклипове на цялата кола, включително моторната система и интериора.
Продажбите в Capitol Chevrolet са били изненадващо силни - спадат само с 20% спрямо предходната година.
Най-големият предстоящ проблем не е липсата на купувачи, а липсата на инвентар. „Имам само месечни доставки", казва Флорс. „Това е малко плашещо. Опитвахме се да купуваме автомобили от други дилъри, но всички са в едно и също положение. Всички знаят колко лошо ще стане. "
Мат Стагърс от Чандлър, Аризон, планира да замени своята Honda Odyssey с нов модел и забеляза съществен спад на лизинговите такси от март до април, тъй като лихвите намаляха. Той се колебае дали да поема голям финансов ангажимент, тъй като икономиката е разклатена, но решава, че работата му като застрахователен брокер му дава стабилност. Плюс това може да се наложи да плати повече, ако чака.
„Сключих добра сделка, тъй като лихвите паднаха драстично. Това направи решението ми много по-лесно", казва Стагърс.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за търговия с акции.
Още по темата: