Снимка: iStock
Дори по време на пандемия "потребителят е цар". Може би дори повече от обикновено, тъй като много бързо се научава кои потребителски продукти печелят внимание пред всички останали. Пандемия или не, потребителите ще продължават да потребяват и няма сила, която да промени това.
Ето защо инвеститорите, които се опасяват от наскорошния прекомерен ръст на пазара като цяло, воден предимно от повишението на технологичните компании, могат да потърсят повече "сигурност" в някои традиционни и скучни потребителски компании. Но както някой беше казал, ако искате успех в инвестирането, то трябва да е скучно, а ако искате адреналин, вървете в казино.
По-долу са посочени трите потребителски дискреционни акции, които изглеждат като най-добрите покупки в момента, подбрани от изданието The Motley Fool:
Altria
Потребителите не просто натрупаха T.P., хартиени кърпи, бутилирана вода и месо през първите дни на кризата (и в много отношения днес); те също се запасяват с цигари в картонени кутии.
Отчетът за приходите от първото тримесечие на Altria (NYSE: MO) отбеляза ръст на продажбите с 16%, тъй като обемите на практика скочиха с 6% спрямо периода от предходната година. За индустрия в сериозен спад с по-малко пушачи всяка година, това е голяма новина и показва, че хората поставят висока стойност на цигарите.
Това е и причината, поради която Altria остава най-добрата акция за закупуване дори когато светът се разпада: продуктите й, основно насочени около марката цигари Marlboro, са винаги в силно търсене и от години е в състояние да изплаща постоянно нарастващ дивидент.
Акциите на тютюневия гигант поевтиняха с 26% през тази година поради проблеми с инвестициите му в електронни цигари и марихуана, което доведе до това изплащания в момента дивидент на компанията да надхвърля 9% на годишна база. И това прави атрактивни акциите на компанията, която е малко вероятно да намали дивидента си, за разлика от други традиционни "заподозряни" в света на високите дивиденти и нулеви и дори отрицателни лихвени проценти в свят на пандемия.
Altria прави, продава и разпространява алтернативата на цигари от Philip Morris International, електронните цигари с нагряване IQOS. Въпреки че е само на шепа пазари, тя скоро ще бъде достъпна на национално ниво и обещава да се превърне в най-голямата възможност за растеж в пространството.
Продуктите от марихуана също вероятно имат светло бъдеще въпреки ранните спънки и инвестицията на Altria в Cronos Group.
Clorox
Освен тоалетната хартия, дезинфекционните кърпички са може би следващият най-търсен продукт на пандемичния пазар. Clorox (NYSE: CLX) казва, че няма да може да отговори на търсенето на своите маркови кърпички до лятото и веднага щом изпрати продукти на търговци на дребно, те биват разпродавани в рамките на 45 минути.
Дори с фабрики, работещи денонощно и ограничаващи това, което произвежда, само до тесен набор от продукти, за да може да задоволи търсенето, което пазарът изисква, компанията не успява да отговори на безпрецедентното търсене. И това се очаква да продължи далеч след преминаването на кризата, тъй като потребителите ще продължат да гледат на замърсените повърхности като на заплаха за ново заразяване.
Разбира се, Clorox прави повече от просто кърпи за дезинфекция. Тя разполага с портфолио от добре познати потребителски продукти, които водят на пазарите, като Pine-Sol, Brita и Kingsford.
Компанията също има дълга история на изплащане на дивидент и увеличава изплащането всяка година в продължение на над 50 години. Въпреки че дава едва 2% годишно, самата компания остава солидна и тъй като търсенето на нейните дезинфектиращи кърпички е нараснало с 500% от март, това е добра основа за по-нататъшно добро представяне.
Walmart
Walmart (NYSE: WMT) беше смятан за основен бизнес от началото на избухването на пандемията, което му дава конкурентно предимство видимо и от бързия растеж на приходите.
Въпреки че няма причина малките и средните компании да не могат също да налагат правила за социално дистанциране в магазините си, вместо да бъдат принуждавани да затварят и изпращат собствениците си до ръба на филат, само в Walmart и други подобни позиционирани масови търговци можеха да се намират стоки и дрехи, смятани за несъществени, по време на карантината.
Walmart е в състояние да реализира огромна печалба за сметка на своите конкуренти, някои от които се насочват към фалит.
Това, разбира се, само допълнително подсигурява доминацията Walmart на пазара, така че, когато най-накрая излезем от тази криза, търговската компания ще бъде в още по-добро положение, отколкото преди. Предимно във физическата търговия на дребно, но все повече и онлайн, Walmart е все по-голямо предизвикателство за Amazon.com.
Както при Clorox, инвеститорите могат да бъдат спокойни, че дивидентът от компанията, в размер на 1.7%, ще продължи да се изплаща. Търговецът на дребно има почти 50-годишен рекорд на увеличаване на дивидента си.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за търговия с акции.
Още по темата: