Снимка: iStock
Непредсказуемите дневни нива на нестабилност откриват нови възможности, но увеличеният обем в съчетание с предизвикателствата на дистанционната работа от дома означават, че главоболията, до които довеждат обработката и уреждане на сделки, са много по-силни, отколкото преди няколко месеца.
Ето какво разбираме от автора на изданието "Глобално банкиране и финанси", Даниъл Карпентър, който е ръководител на брокерската компания Meritsoft.
И докато приходите продължават да нарастват, дали печалбите ще са толкова високи, колкото биха могли да бъдат? Маржовете бяха свити през последното десетилетие и банките се надпреварват да печелят пари от определени класове активи, както се вижда от изтеглянето на някои големи инвестиционни банки от търговията с акции.
Проблемът е, че много финансови институции не могат да разберат причината за липсата на печалби и се борят да направят необходимите подобрения, за да си го изяснят. Освен това вътрешните екипи трябва да имат видимост за това какво съвместяват, разпределят или плащат в различните звена.
Търговски риск
По принцип фирмите са изложени на риск, тъй като техните оперативни отдели работят предимно с определен клас активи. От гледна точка на търговските разходи отделните групи инвестиционни банки имат стотици, ако не и хиляди търговски контрагенти в различни юрисдикции, за които договорите са били спорадично и несъвместимо съгласувани от десетилетия. Като такива те имат многократни тарифни ставки в няколко валути и класове активи и за едни и същи клиенти в различни региони.
Приходи и печалби
Крайната цел е по-добрата възвръщаемост на собствения капитал за всички. Използването на една система за управление на търговските разходи, за разлика от много от тях, ще даде възможност на операциите за установяване на точни ставки и ще се избегне плащането на солидни такси. Глобалната платформа ще осигури необходимите нива на прозрачност, за да се проучат общите разходи за собственост на всички техни взаимоотношения по начини, които не са били възможни по-рано, позволявайки на финансовите къщи да измерват реалната рентабилност на контрагента, за разлика от възприеманата рентабилност.
В повечето случаи търговските разходи са на второ място след потребителските за банките, но е ясно, че мнозина не го разбират. И не само заради разпокъсаните структури на таксите. Всички свързани разходи на всеки клиент често не се отчитат. В идеалния случай купуващата страна трябва да разбере напълно въздействието на мащабируемостта върху разходите си, дотолкова, че да може да предвиди точно колко разходи биха се променили, ако обемите скочат.
С толкова големи обеми, колкото са в момента, анализът става все по-важен: всяка транзакция има разходи, така че по-големият обем означава повече разходи. Различните бюра обработват повече сделки с по-широк диапазон от цени, без да разбират как те влияят на маржовете. В исторически план фирмите вероятно биха извършили ретроспективен месечен анализ на рентабилността, но днес не можете да чакате до края на месеца в сегашния климат, защото таксите и приходите могат да растат или намаляват всеки ден.
Разбирането къде се генерират печалби ще даде възможност на ръководителите да вземат решения дали да се придържат към определени класове активи, или да идентифицират области за разширяване. Например, както се видя на пазара, някои големи инвестиционни банки се връщат към основните си исторически силни класове активи, за да се съсредоточат върху това, което ще им донесе най-много пари.
Разбира се, съществуват предизвикателства относно данните и консолидирането на разходи и такси, но ползите могат да бъдат наистина значителни. Например представете си, ако финансовите къщи са разполагали с тази технология през последните няколко месеца. Не само трудностите биха били по-малко, а и анализите биха били безценни.
Стратегическо глобално разгръщане
Това очевидно е натоварено време за оперативните екипи и къщите вероятно ще разберат, че имат твърде много неща за уреждане и не могат да отстъпят и стратегически да планират. Въпреки това такива драстични промени, каквито наблюдаваме на пазара през последния месец, ще принудят фирмите да се опитат да правят нещата по различен начин. Сега е моментът да преразгледаме как оперират обработката на своите търговски разходи и да предоставят начин, който ще им позволи да увеличат финансовите си резултати.
Сред основните фактори, които задържат фирмите, са първоначалните и текущи инвестиции, необходими за наемане на хора с подходящите умения за промяна на съществуващата инфраструктура. Всеки проект за търговски разходи е основна задача, която изисква екипът да знае нюансите на данните, както и нуждите и предизвикателствата на бизнеса. Работата на остарели платформи, които имат стари процеси и нямат управление в реално време, вече не е възможност. Ще стане все по-трудно да се реализира печалба със системи като тази и индустрията изисква по-голяма точност.
Промяната е необходима, но тя трябва да има ясна стратегия за нейната реализация. Фирмите трябва да обмислят как да поетапно да въведат тези промени, които ще гарантират ползи за бизнеса в бъдеще.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за търговия с акции.
Още по темата: