Снимка: iStock
Има много неща за обмисляне, когато купувате или наемате търговско пространство за първи път. Процесът може да бъде сложен и много фактори могат да повлияят на окончателното ви решение. Ето съветите на специалистите от Business News Daily.
Ако смятате, че сте готови за тази крачка, ето три важни съвета, които да следвате.
Местоположението има значение.
Разберете от какво се нуждае вашият бизнес и спрямо това изберете подходящото пространство.
Подобно на пазаруването за апартамент например, оборудването на офис пространство може да бъде едновременно вълнуващо и завладяващо. Подготовката обаче може да намали стреса на вашето търсене. "Не се гмурвайте в процеса, без да имате ясна представа за това от какво се нуждаете", казва Боби Гудман, съосновател на Truss, компания, която помага на бизнесите именно в това.
"За да направите процеса безпроблемен и да постигнете успех, препоръчвам да се подготвите предварително преди търсенето", обяснява той. „Това включва да знаете как ще използвате вашето пространство, какви удобства търсите и до каква сума, за да не надхвърлите бюджета си".
Важно е и да помислите дали бизнесът ви има голям потенциал за растеж, защото ако планирате да наемате много нови служители, ще ви трябва по-голям офис според Гудман.
Не бързайте. Не се хвърляйте на първото офис пространство, което видите.
Джеб Ори, изпълнителен директор на Phone2Action казва следното: „Спестихме десетки хиляди долари, като отделихме време да намерим правилното пространство и не прибързахме".
Прегледайте внимателно договора си за наем или лизинг, преди да го подпишете.
Освен ако не сте добре запознати с недвижимите имоти, може да се сблъскате с някои объркващи неща във вашия договор.
„Голяма част от необходимата информация, свързана с офиса, е изписана на официален език с терминология, която потенциалните наематели или кредитополучатели не разбират“, обяснява Гудман.
"Не пренебрегвайте този факт и не забравяйте да прегледате подробно договора си, казва Еди Наварет от FE Design & Consulting. Неясността е нещо нормално, когато става дума за терминологията в лизинговите договори“, каза той. - Не се страхувайте да задавате въпроси, за да получите отговори по въпросите, които ви интересуват или не разбирате"
Според Reoptimizer, когато наемате офис пространство, трябва:
Да се консултирате с експерт.
Едно от най-важните неща, които трябва да запомните, е, че ще са ви нужни съветите на професионалист. Това може да ви гарантира, че няма да допуснете грешки само защото не разбирате нещо, защото той няма да го позволи.
Да бъдете гъвкави.
Друг чудесен съвет е да помните да бъдете гъвкави в процеса. Като се има предвид, че няма начин да прогнозирате резултата със 100% точност, трябва да сте гъвкави и да сте готови да правите корекции и промени, ако е необходимо. Ако не сте склонни да бъдете гъвкави, можете да пропуснете страхотни възможности просто защото те изискват адаптивност и много усилия.
Да решите дали, ако наемате, ще бъде краткосрочно, или дългосрочно.
По принцип много наемодатели очакват да подпишете договор за една до три години. Ако не сте готови да се обвържете с толкова голям срок, прочетете внимателно условията.
Да направите списък.
Обиколете различни офис пространства и преценете кое ви харесва най-много, за да решите какво търсите.
Още по темата: