Снимка: AllTechAsia
Даже ако не ви се вярва, Nio е новата дума в бизнеса.
Друг катализатор за акциите на Nio е новият им подход към батериите на електрическите автомобили, съобщава Крис Маркош за InvestorPlace.
Историята на Nio (NYSE:NIO) тази година определено хваща окото. В началото на 2020 г. все още не беше ясно дали компанията ще остане платежоспособна. Въпреки това, свежият приток на 1.4 милиарда долара от град Хефей, Китай осигури стабилност на Nio. И сега акциите на компанията се покачват по причина, различна от тази на китайската „Tesla“.
След като издържливостта на батерията вече не е сред основните ѝ грижи, Nio има време да обмисли следващите си стъпки за по-устойчиво развитие. Ключът към масовото въвеждане на електрическите автомобили (EVs) в употреба е да се изясни проблемът им с батерията. Nio разглежда нов подход, който да реши проблема.
Време ли е батерията да се приемe като услуга?
Компанията игра ва банк спрямо технологията за смяна на батерията. Всъщност, това е доста проста концепция. Шофьорите на електрически автомобили могат да карат до станция за смяна на батерии. Експлоатират я, след което заменят старата батерия с чисто нова и отново излизат на пътя. И още една добра новина: услугата е безплатна за собственици на Nio.
Nio инвестира в инфраструктурата, за да осигури на шофьорите достатъчна мрежа от станции за смяна на автомобилните батерии.
Последната задача на Nio е да вдигнe нивото на тази услуга. В края на миналата седмица Nio обяви намерението си да създаде програма Battery as a Service (BaaS), ръководена от Nio Energy. За първи път това беше обявено през януари от главния изпълнителен директор на Nio Уилям Ли.
Идеята е да се отдели батерията от колата. Концепцията на Nio е свят, в който потребителите ще имат възможност да закупят кола, без да имат нужда да притежават батерия. Те ще имат възможността да наемат батерията като индивидуален актив. Това ще намали първоначалната инвестиция за собствениците на електрически автомобили и ще остане в крак с подобренията в технологията на батериите.
Nio все още търси финансиране за Nio Energy, но изглежда, че интересът е взаимен от някои големи енергийни фондове.
Хубаво е да имаш приятели на високи постове.
Едно от предимствата на това, че китайското правителство инвестира във вашия бизнес, е, че ви дава по-добри условия за игра. В случая с Nio китайското правителство ще спре субсидиите за електрически автомобили, ако те надхвърлят определена цена. Това би съкрушило Nio.
Добрата новина е, че китайското правителство подкрепя технологията за смяна на батериите. Ако тази технология бива приета, то правителството ще премахне този ценови праг за производителите на електрически автомобили. Хубаво е, че Nio вече използва тази технология.
Могат ли акциите на Nio да надхвърлят цената на акциите на Tesla?
Nio използва подход към технологията на батериите, който видимо се различава от този на Tesla (NASDAQ:TSLA). Акциите на Nio обаче са склонни да се движат в зависимост от това, което се случва с акциите на Tesla. Така на 24 юли цената за акция на Nio падна с почти 3% не заради лошо финансово положение на компанията, а защото анализаторът понижи рейтинга на Tesla.
Това ще бъде следващото препятствие за Nio. Ще могат ли инвеститорите да видят в лицето на NIO основен производител на пазара за електрически автомобили? Томас Нийл описва „фактора Тесла“, който Nio ще трябва да преодолее.
И това не е единствената пречка за акциите на Nio. Пазарът на електрически автомобили става пренаситен и това включва премиум сегмента от пазара, в който се развива Nio.
Друга пречка е скорошното покачване на акциите на Nio. През юли акциите се повишиха с повече от 300% за една година и достигнаха рекордно ниво от 14.98 долара за акция. Оттогава акциите незначително са спаднали, но те могат да се изстрелят на върха, след бъдещия им запуск през септември. Инвеститорите ще трябва да изчакат известно време, но ще имат основателна причина, по която да инвестират в Nio.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Това са основните заплахи за инвеститорите в Tesla
3 компании от защитния сектор, в които да инвестирате дори в мирни времена
6 компании, в които да инвестирате след президентските избори в САЩ