„Проверяваме 54 печатни издания, а в близките седмици вероятно ще проверяваме и онлайн издания", съобщи за сутрешния блок на Нова телевизия говорителят на НАП Росен Бъчваров.
Той уточни, че се проверява целия медиен сектор от гледна точна на един прост интерес на държавата - дали те са спазвали данъчния закон и дали има данни за избягване на облагане.
Попитан дали ще се проверяват собствениците на издания като физически лица и с какви средства са придобити притежаваните от тях медии, Бъчваров подчерта: „ Нашата работа е лишена от емоции, оценки, квалификации и субективно отношение към която и да е от медиите. Това, от което се интересува НАП, е дали има неплатени задължения и дали има укрити данъци".
Говорителят на приходната агенция обясни, че всяка година над 150 000 търговци са подложени на контрол от страна на НАП и медиите като стопански субекти са подложени на същия контрол, на който са подложени и всички останали.
Повод за започналите проверки е доклад за данъчните рискове, изготвен през юни тази година, според който съществува риск от избягване на облагане в сектора на издателите на печатни издания.