Заявките за използване на електронните услуги на Националния осигурителен институт (НОИ) са се увеличили с над 700 хиляди само за една година. Това показва анализ на института за предоставените онлайн справки и административни услуги през 2017 г., съобщиха от НОИ.
Статистиката отчита, че общият им брой от около 8 милиона през 2016 г. е достигнал до близо 8,7 милиона за последните дванадесет месеца.
Електронната услуга с най-голямо нарастване е „Избор на най-добър 36-месечен период преди 01.01.1997 г. при пенсиониране", чието потребление се е увеличило от 15 811 на 53 360 или с 237%. По-голяма използваемост са придобили още справката за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица (плюс 44%) и справката за изплатени парични обезщетения за безработица (плюс 33%). Най-популярна и през м.г. остава справката за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО) - потребителите са се възползвали от нея над 5 милиона пъти.
При отделни електронни услуги се забелязва намаляване на ползваемостта, най-осезателно при справката за подадени декларации за социално осигуряване от осигурител/самоосигуряващ се - първата по рода си разработена от НОИ, където редукцията е с 18%. За получаване на същата информация обаче са налични още няколко справки, които също се ползват активно от осигурените лица.
На интернет страницата на НОИ са достъпни повече от 70 е-услуги, улесняващи комуникацията между института и неговите милиони клиенти.