Снимка: БГНЕС
Данъчната кампания 2019 г. ще започне на 10 януари, заради промени в законодателството, съобщиха от Националната агенция за приходите (НАП). От там уточняват, че декларациите за доходите на физическите лица могат да бъдат подадени най-рано на тази дата - както по електронен път, така и на място в офисите на НАП.
Срокът за ползване на 5% отстъпка за ранно деклариране и плащане през 2019 година е 31 януари, напомнят от приходната администрация.
Новите образци на данъчни декларации за облагане на доходите на физическите лица и за облагане с корпоративни данъци са публикувани на сайта на НАП, след обнародването им в „Държавен вестник".
Годишното приключване на данъчно-осигурителните сметки на фирми и граждани ще бъде извършено от НАП в периода 1-10 януари, като плащания чрез електронната система за разплащане без такси (т.нар. виртуален POS) ще се приемат до 9.00 ч. на 31.12.2018 г. Офисите на НАП ще приемат плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали до 13.00 ч. на 31.12.2018 г.
Физически лица, които подават годишната си декларация за облагане на доходите:
a. Могат да подадат своята декларация чрез електронната услуга със стартирането на кампанията от 10.01.2019 г.
b. Подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП също ще започне на 10.01.2019 г.
Плащания към НАП в последния работен ден:
a. плащания без такса чрез е-услугата Виртуален ПОС на НАП ще се приемат до 9,00 ч. на 31.12.2018 г.
b. плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 13,00 ч. на 31.12.2018 г.
Лица, които подават уведомления за сключени трудови договори
Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в периода от 1 до 10 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 10 януари. За тези обстоятелства е уведомена Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда".
Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи
Регистрираните по ЗДДС лица ще могат да подават справки-декларации и VIES- декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 10.01.2019 г.
Възстановяване на прекъснати здравно -осигурителни права в периода 1-10 януари 2019 г.:
- Плащанията на здравни вноски от граждани в този период ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
- Подаването на Декларация образец 7 в периода от 01 - 10 януари ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП.
- Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 10 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ .
Информация от данъчно-осигурителната сметка
В периода от 1 до 10 януари 2019 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална към 31.12.2018 г. На 10.01.2019 г. след приключване на дейностите по годишното приключване данните ще бъдат актуализирани.
Достъп до електронни услуги в периода от 1 до 10 януари 2019 г.
Физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП със следните изключения:
- За периода от 1 до 10 януари 2019 г. няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.
- За периода от 1 до 10 януари 2019 г няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ.
- За периода от 1 до 10 януари 2019 г няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).
Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700.
Още по темата:
Започват масирани данъчни проверки по зимните курорти
Около 2 млрд. лева ще похарчат българите по празниците
Четири месеца ще имат търговците да сменят касовите си апарати