GEOP-NL28 Май 2021 09:09
Други
Търгово предложение от ГЕОПОСТ СА към останалите акционери на СПИДИ АД
СЪОБЩЕНИЕ
ПО ЧЛ. 154, АЛ. 1 ОТ ЗППЦК
С настоящото Съобщение и на основание разпоредбата на чл. 154, ал. 1 от Закона за публичното предлагане на ценни книжа (ЗППЦК), уведомяваме, че на свое заседание от 27.05.2021г., Комисията за финансов надзор (КФН) взе решение да не издава окончателна забрана за публикуване на Търгово предложение от ГЕОПОСТ СА, със седалище и адрес на управление: 26 Rue Guynemer, 92130 Иси ле Мулино, Франция, до останалите акционери на СПИДИ АД.
На основание чл. 149, ал. 6 от ЗППЦК, ГЕОПОСТ СА отправя Търгово предложение за закупуване на минимум 2 419 929 броя акции от останалите акционери в СПИДИ АД.
Към датата на Предложението ГЕОПОСТ СА притежава пряко 3 753 908 броя обикновени, безналични акции, с право на глас, представляващи 69.81% от гласовете в ОСА на СПИДИ АД.
На 20 януари 2021 г. ГЕОПОСТ СА е отправил търгово предложение по реда на чл. 149б, ал. 1 от ЗППЦК за придобиване на до 4 043 640, но не по-малко от 2 419 929 обикновени, безналични акции, с право на глас на СПИДИ АД при цена на акция в размер на 58.67 лева (петдесет и осем лева и шестдесет и седем стотинки). Търговото предложение е одобрено от КФН на 16 февруари 2021 г. и е публикувано на 17 февруари 2021 г. В резултат на отправеното предложение, ГЕОПОСТ СА придобива 2 419 929 акции на СПИДИ АД, с което процентното му участие в капитала, съответно в гласовете на ОСА на СПИДИ АД достигна 69.81%.
С настоящото Търгово предложение ГЕОПОСТ СА изпълнява задължението си по чл. 149, ал. 6 от ЗППЦК да отправи търгово предложение за закупуване на акциите на останалите акционери на СПИДИ АД.
ГЕОПОСТ СА заявява, че не притежава и иска да придобие до 1 623 711 броя обикновени, безналични, поименни, свободно прехвърляеми акции с ISIN BG1100007126, представляващи 30.19% от гласовете в ОСА на СПИДИ АД.
ПРЕДЛАГАНА ЦЕНА НА АКЦИЯ.
ГЕОПОСТ СА предлага да закупи акциите на останалите акционери в СПИДИ АД при цена на акция в размер на 80.00 лева (осемдесет лева), “Предлаганата цена”).
Съгласно чл. 150, ал. 7 от ЗППЦК, предлаганата цена на акция не може да бъде по-ниска от най – високата стойност измежду:
• справедливата цена на акцията, изчислена съгласно Наредба № 41 от 2008 г. за изискванията към съдържанието на обосновката на цената на акциите на публично дружество, включително към прилагането на оценъчни методи, в случаите на преобразуване, договор за съвместно предприятие и търгово предлагане (Наредба 41);
• средната претеглена пазарна цена на акциите за последните 6 месеца преди регистрацията на Предложението, съответно преди датата, на която най-късно е трябвало да бъде изпълнено задължението по чл. 149, ал. 1 или 6, ако търговото предложение не е регистрирано до тази дата и тази цена е по-висока от средната претеглена пазарна цена на акциите за последните 6 месеца преди регистрацията на Предложението;
• най-високата цена за една акция, заплатена от Предложителя, от свързаните с него лица или от лицата по чл. 149, ал. 2 през последните 6 месеца преди регистрацията на Предложението, съответно преди датата, на която най-късно е трябвало да бъде изпълнено задължението по чл. 149, ал. 1 или 6, ако търговото предложение не е регистрирано до тази дата и тази цена е по-висока от най-високата цена за една акция, заплатена от същите лица през последните 6 месеца преди регистрацията на Предложението; в случаите, когато цената на акциите не може да бъде определена съгласно предходното изречение, тя се определя като по-високата между последната емисионна стойност и последната цена, платена от търговия предложител.
Предлаганата цена е по-висока от справедливата цена на акция, изчислена съгласно Наредба № 41, която е равна на 65.85 лв.
Предлаганата цена е по-висока от средната претеглена пазарна цена на акция за последните шест месеца (която е 61.4876 лв. съгласно приложеното удостоверение от Българска Фондова Борса (БФБ).
Предлаганата цена е по-висока и от последната цена на акция, платена от Предложителя, свързаните с него лица или от лицата по чл. 149, ал. 2 ЗППЦК (58.67 лв. при сделка от 19.03.2021 г.).
СРОК ЗА ПРИЕМАНЕ НА ТЪРГОВОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ.
Срокът за приемане на Търговото предложение е 28 (двадесет и осем) дни, считано от деня, следващ деня на публикуване на това Съобщение в специализираната финансова страница Инфосток (www.infostock.bg/infostock/control/announcement).
НАМЕРЕНИЯ НА ГЕОПОСТ СА ОТНОСНО БЪДЕЩАТА ДЕЙНОСТ НА СПИДИ АД И НА ГЕОПОСТ СА ЗА ПЕРИОД ОТ ТРИ ГОДИНИ СЛЕД СДЕЛКАТА („ПЕРИОДА“).
1. ЗА ПРЕОБРАЗУВАНЕ ИЛИ ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ДРУЖЕСТВАТА, КАКТО И ЗА ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА КОНТРОЛ
Не се предвижда преобразуване, прекратяване и/или прехвърляне на контрол на трети лица върху двете дружества за Периода.
2. ЗА ПРОМЕНИ В РАЗМЕРА НА КАПИТАЛА НА ДРУЖЕСТВАТА
Не се предвиждат промени в капитала на двете дружества за Периода.
3. ЗА ОСНОВНАТА ДЕЙНОСТ И ФИНАНСОВАТА СТРАТЕГИЯ НА ДРУЖЕСТВАТА
Не се предвиждат промени в основната дейност и финансовата стратегия на двете дружества за Периода.
4. ЗА ПРОМЕНИ В СЪСТАВА НА УПРАВИТЕЛНИТЕ ОРГАНИ, ПЕРСОНАЛА И УСЛОВИЯТА ПО ТРУДОВИТЕ ДОГОВОРИ
СД на СПИДИ АД ще бъде подсилен с топ мениджъри от ГЕОПОСТ СА и значителен брой независими членове. Запазването на ключовите лица в СД и висшето ръководство и укрепването на СД ще подкрепят новия план за развитие.
Не се предвиждат промени в състава на управителните органи на ГЕОПОСТ СА за Периода, които да са в резултат на отправеното Предложение.
Предложителят не планира промени в броя на служителите и условията по трудовите договори в СПИДИ АД за Периода. Не се очаква търговото предложение да окаже въздействие върху служителите на ГЕОПОСТ СА за Периода.
5. ЗА ПОЛИТИКАТА ПРИ РАЗПРЕДЕЛЯНЕ НА ДИВИДЕНТИ
СПИДИ АД разпределя дивиденти по реда и при условията, предвидени в ЗППЦК, ТЗ и Устава на Дружеството. Съгласно Устава, решение на ОСА за разпределяне на по-малко от 50% от печалбата като дивидент се взема с мнозинство от 85.5% от всички акции с право на глас в регистрирания капитал на Дружеството.
Предложенията за разпределяне и изплащане на дивиденти от Дружеството се приемат от ОСА и същите ще зависят от постигнатите резултати, финансовото състояние, необходимия оборотен капитал и други фактори, които бъдат преценени като съществени.
Не се очаква Търговото предложение да окаже въздействие върху дивидентната политика на ГЕОПОСТ СА за Периода.
6. ВЪЗДЕЙСТВИЕ, КОЕТО ПРЕДЛОЖЕНИЕТО МОЖЕ ДА ОКАЖЕ ВЪРХУ СЛУЖИТЕЛИТЕ И МЯСТОТО НА ДЕЙНОСТ НА ДРУЖЕСТВАТА.
Не се очаква Предложението да окаже въздействие върху служителите на СПИДИ АД и ГЕОПОСТ СА за Периода.
Не е предвидена промяна на мястото на дейност на СПИДИ АД и ГЕОПОСТ СА за Периода.
7. СТРАТЕГИЧЕСКИ ПЛАНОВЕ НА ПРЕДЛОЖИТЕЛЯ ЗА ДРУЖЕСТВАТА - РЕЗЮМЕ.
ГЕОПОСТ СА използва бизнес модел на партньорство с местни компании в страните, в които няма директно присъствие и дейност. Те са обединени под шапката на марката DPD Group („Групата“), която представлява втората по големина мрежа за доставка на пакети в Европа. Освен в Европа, Групата оперира още и в Азия, Африка и Южна Америка. Тя обединява над 42,000 служителя по света с общ оборот от 7.8 млрд. евро приходи и над 1.3 млрд. пакета доставени през 2019 г.
След период на много добро сътрудничество със СПИДИ АД, придобиването на мажоритарен дял ще позволи на ГЕОПОСТ СА:
• да интегрира напълно, от оперативна гледна точка, мрежата на СПИДИ в DPD мрежата си,
• да прилага свои собствени процеси и добри практики, насочени към подобряване на мрежата от/до България, Румъния и Гърция и
• да направи операциите и по-специално тези свързани с международните доставки на пратки по-безпроблемни и ефективни.
Освен това сделката ще даде възможност на GEOPOST SA да се конкурира по-ефективно с основните си глобални конкуренти - UPS, DHL, FedEx /TNT.
От икономическа гледна точка сделката е мотивирана от следните причини:
• С разширяването на електронната търговия сделката ще позволи на ГЕОПОСТ СА да подкрепи СПИДИ АД при прехода към по-ориентиран към клиентите и по-глобално ориентиран модел.
• България, Румъния и Гърция са бързорастящи и динамични пазари, които ще позволят на ГЕОПОСТ СА да диверсифицира своите географски услуги и да намери допълнителни двигатели за растеж за своите дейности в Европа.