Снимка: Личен архив
Членство във фитнес клуб? Налице. Стрийминг акаунт? Разбира се. Кетъринг комплект? Естествено.
Какво ще кажете за абонамент за хотел?, задава интересен въпрос Карън Гилкрист.
Независимо дали става дума за забавление, работа или дългосрочно пребиваване, хотелските оператори се надяват, че пребиваването при поискване може да бъде следващото ви задължително членство, тъй като бойната туристическа индустрия се опитва да разшири обхвата си.
InterContinental Hotels Group, Marriott и Accor са сред основните имена, които са стартирали или обмислят месечни планове за плащане, тъй като хотелите се опитват да привлекат неспокойни отдалечени работници, готови да сменят обстановката.
С месечни тарифи от 1100 долара в Сингапур до 1970 долара в Индонезия, гостите на InterContinental вече могат да се възползват от различен достъп до работните места, стаите и удобствата на InterContinental като част от новите пакети „работа от хотела“. Междувременно Accor съобщи пред CNBC, че „обмисля месечната абонаментна такса“, тъй като обмисля да преустрои помещенията в частни фитнес зали и дори звукозаписни студия.
Компанията Marriott, от своя страна, заяви, че ще обяви плановете си през следващите седмици.
Но хотелите не преследват само корпоративни служители. След наблюдение на огромния подем на абонаментните гиганти като Netflix, Peloton и Spotify по време на пандемията, все повече хотели търсят абонаментни модели, на които да дадат зелена светлина.
„Всички-можете-да пътувате“
Миналия месец луксозният туристически оператор Inspirato заяви, че е първият оператор по рода си, който се е преместил изцяло на абонаментна система, като е разширил съществуващия модел „всички-можете-да-пътувате“ и стартира втория с намалена ставка.
За 2500 долара на месец, денвърската фирма позволява на абонатите да отседнат в 300 хотела по целия свят без никакви нощни тарифи, данъци или такси като част от едногодишното си членство Inspirato Pass. Междувременно, наскоро стартираната опция Inspirato Club от 600 долара на месец дава достъп до колекцията на групата с ежечасни такси, начислявани като допълнителна такса.
Луксозният туристически оператор Inspirato предоставя на членовете си достъп до своята колекция от 300 ваканционни жилища, хотели и курорти на фиксирана месечна ставка.
Компанията казва, че няма определен лимит за престой, въпреки че типичният абонат пътува на всеки шест до осем седмици средно за четири нощувки, а максималният престой е 60 дни.
Тази стъпка бележи отклонение от предишната зависимост на 10-годишен частен клуб от огромни такси и отговаря на „повишеното търсене на услуги, базирани на абонамент“ в други сектори, каза съосновател и главен изпълнителен директор Брент Хендлер.
Всъщност миналия месец хотелиерът Андре Балаз също заяви, че ще превърне емблематичния Chateau Marmon в Лос Анджелис в хотел само за членове.
„Netflix на хотелиерската индустрия“
Марките от висок клас също не са сами в стремежа си към месечен модел.
През август панамската бутикова група Selina заяви, че ще наеме 50% от стаите си на месечна цена от около 500 долара. Освен това холандската мрежа citizenM стартира две абонаментни услуги за своята международна мрежа от 21 имота в Ню Йорк, Париж и Амстердам.
За 600долара на служител на месец, корпоративният абонамент дава на компаниите неограничен достъп до техните маркови хотелски „дневни“, плюс три нощувки и ползване на конферентни зали. Отделен абонамент за международен паспорт позволява на членовете на клуба да пребивават в хотел до 30 дни на месец за около 1500 долара, или 50 долара на вечер.
Ленерт де Йонг, главен търговски директор на citizenM, заяви, че сделката, която в момента е ограничена до 1000 заявки, предназначени за гъвкави служители и пътници, като алтернатива под наем в големите градове.
Новият хотел на CitizenM в Ню Йорк Bowery е сред няколкото имота на хотелската верига, предлагащи абонаментни пакети за корпоративни и дистанционни работници.
citizenM
„Когато можете да работите от дома, наистина можете да работите отвсякъде“, каза той. „Видяхме, че това е единствената възможност да се превърнем в Netflix на хотелската индустрия и да осигурим неограничен брой нощувки на фиксирана цена.“
Забраните за пътуване ограничават абонатите
Разбира се, основната пречка за много от тези играчи ще бъдат ограниченията за пътуване, които поставят индустрията на колене през 2020 г.
Докато някои хотелски абонаменти са насочени към местните жители, малцина ще намерят този модел регулируем. И докато привлекателността на хотелите за фиксирани месечни приходи и големи данни за клиентите е очевидна, ползата за потребителите може да е по-малка.
„Не е ясно какво би било ценното предложение за това по време на пандемията, когато в световен мащаб ограниченията за пътуване и настроенията на потребителите са променливи“, каза пред CNBC Керидуен Кинг, доцент в Училището за спорт, туризъм и хотелиерство в университета Temple във Филаделфия.
„Освен това, тази конкретна криза и начинът, по който тя по същество доведе глобалния туристически бизнес до драматично спиране почти за една нощ, може да означава, че хората са по-малко склонни да се затварят някъде“, добави тя.
Inspirato, от своя страна, трябваше да убеди членовете да продължат плащанията през март, април и май, в разгара на блокадите, в замяна на замразяване на таксите през юли, август и септември. Хендлър каза, че компанията е претърпяла малко изчерпване през този период, като е отчела процент на надстройване през юни на 97%.
Време за експерименти
Необходимостта от адаптиране на хотелите обаче е очевидна и месечните пътни такси могат да бъдат от полза както за хотелите, така и за потребителите.
Още преди пандемията се появиха туристически компании като лондонската BeRightBack, за да направят точно това. За сума, еквивалентна на около 65 долара на месец, абонаментната услуга осигурява на клиентите три пътувания годишно до 60 европейски дестинации.
Сега туристическата компания Trafalgar се надява да примами пътниците през 2021 г. с пътувания, платени с месечни такси по днешните тарифи.
Всъщност Роби Келман Бакстър, консултант на Peninsula Strategies и автор на „Икономика на членството“ (The Membership Economy), заяви, че сега е подходящо време хотелите да изпробват такива модели.
„Промените в поведението на потребителите , например социалното дистанциране, което води до намаляване на пътуванията и увеличаване на отдалечената работа, създава възможности за нови предложения и формиране на нови навици. Сега е чудесно време за експерименти, тъй като напрежението е ниско, благодарение на клиенти, търсещи нови решения“, каза тя и препоръча на хотелите да усъвършенстват нуждите на основните си клиенти.
Келман Бакстър обаче добави, че такива преходи може да отнемат време, за да донесат плодове: „не можете да ускорите печалбите от абонаменти – трябва да изиграете дълга игра.“
Може би това не е бързото решение, от което се нуждае хотелиерската индустрия точно сега.
Още по темата:
Препродаден на загуба бе най-скъпият мезонет в света
Заразените с Covid-19 по света надхвърлиха 40 млн., страните затягат мерките
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.08% |
USDJPY | 151.54 | ▲0.14% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.11% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.07% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.09% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 949.10 | ▲0.18% |
S&P 500 | 6 030.00 | ▲0.17% |
Nasdaq 100 | 20 888.90 | ▲0.32% |
DAX 30 | 19 475.90 | ▲0.81% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 562.10 | ▼0.43% |
Ethereum | 3 590.69 | ▼1.81% |
Ripple | 1.50 | ▲2.13% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.89 | ▲0.16% |
Петрол - брент | 72.68 | ▲0.46% |
Злато | 2 637.60 | ▲0.04% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.74 | ▲0.17% |
Germany Bund 10 Year | 135.99 | ▲0.29% |
UK Long Gilt Future | 95.66 | ▲0.12% |