Снимка: iStock
Разговорът кой къде ще прекара лятото със сигурност не е това, което беше.
Вместо слънце, пясък и сърф, много дискусии за пътуване сега се съсредоточават върху инфлацията, нарастващите разходи за гориво и отмяната на полети – ситуация, която може да провали така необходимото лятно пътуване през 2022 г., съобщава CNBC Travel.
Разговорите за пътувания в Twitter намаляха със 75% от април до май, докато дискусиите, свързани с цените на газа и пътуванията – половината от които бяха отрицателни – се покачиха с 680% на уебсайта от зимните месеци до пролетта, според аналитичната компания за социални медии Sprout Social.
И все пак въпреки потенциалните проблеми, перспективите за летните пътувания остават силни, казват вътрешни лица от индустрията, като много пътници казват, че са загрижени, но не се притесняват за предстоящите си планове.
Пътниците отменят плановете си?
Не, каза Джеймс Торнтън, главен изпълнителен директор на туристическата компания Intrepid Travel, базирана в Мелбърн, която се фокусира върху малки групови приключенски ваканции по целия свят.
Той каза, че компанията не е виждала по-високи нива на анулиране това лято.
„През последните няколко месеца глобалните опасения за недостиг, санкции и по-високи разходи накараха икономистите да алармират“, каза Торнтън. „Въпреки увеличението на разходите, резервациите за пътуване са се увеличили повече от два пъти“.
Дейвид Ман, главен икономист в Института по икономика „Мастъркард“, заяви, че по-високите цени няма да спрат туристите това лято, особено в части от света, които наскоро отвориха врати, като Азиатско-тихоокеанския регион.
„Мислете за това буквално като за тенджера под налягане, където вдигате капака и парата излиза гореща“, каза той през май. Инфлацията „има значение, но това е само след като сме имали известно освобождаване на натрупаното търсене“.
Ново проучване показва, че сингапурците например не са склонни да жертват плановете си за летни пътувания в лицето на нарастващите разходи. Въпреки че 77% посочват, че са „изключително“ или „много“ загрижени за нарастващите разходи, близо 40% повече хора планират да пътуват това лято, отколкото през последното според Индекс на пътуванията на Tripadvisor, публикуван през май.
Почти двама от трима сингапурци са склонни да харчат по-малко за храна и дрехи, за да финансират пътуването си.
Обратно, устойчивостта на пътуване може да бъде по-малко стабилна на места, където натрупаното търсене е разсеяло някои, като Европа и Северна Америка.
Според проучване през март, публикувано в Доклада за индекса на финансовата сигурност на САЩ, близо една четвърт (23%) от американците са посочили планове за отмяна или отлагане на планове за пътуване в отговор на инфлацията.
Все пак се очаква те да пътуват в големи количества това лято. Повече от половината (55%) казват, че пътуват за празника Четвърти юли, според проучване на туристическия уебсайт The Vacationer – 8% увеличение спрямо миналогодишното проучване, посочва компанията.
Промяна, а не отмяна
„Все повече хора променят плановете си, за да се приспособят към повишаването на цените и допълнителните разходи, вместо да отменят изцяло [пътуванията]“, казва Ерик Бамбергер, старши вицепрезидент по хотелиерството в маркетинговата технологична компания Zeta Global.
Търсенето на „глезещи“ пътувания, като СПА центрове, нараства, докато интересът към „образователни“ пътувания до музеи и национални паркове е намалял с повече от 50%, според представител на компанията Zeta Global.
Наемите на автомобили намаляват, като наемите падат най-бързо в Съединените щати на места, където цените на бензина са най-високи – Калифорния, Орегон и Вашингтон.
„Хотелите обаче горят“, казва Бамбергер. „Някои хотели в Лас Вегас са с 95% заетост, а миналият Ден в памет на загиналите във войните беше най-добрият записан ден – приходи – за много от най-добрите хотелски вериги в САЩ“.
„Все още ще пътувам“
Нарастващите разходи засягат пътните разходи това лято, като 74% от американските потребители активно търсят начини да спестят от пътуване според Zeta Global. Почти един на всеки четирима казва, че търси по-евтин транспорт, хотели или ваканционни дестинации според компанията.
Но изпълнителният директор на Expedia Питър Керн заяви, че други пътници са готови да харчат повече, за да пътуват.
„Всички знаем, че имаше много натрупани спестявания и недостатъчни разходи по време на ковид за услуги и пътувания“, каза той. „Засега изглежда, че хората се интересуват да харчат – и ако не друго, да харчат повече“.
Попитан за съобщенията, че хората избират по-евтини ваканции, той каза: „Досега не сме го правили [...] особено в средния и горния край на пазара“.
Керн каза, че ако инфлацията започне да засяга пътниците, той се съгласи, че те вероятно ще променят, но няма да се откажат от плановете си.
„Ако не друго, може би пътниците се отклоняват малко от амбициите си – къде да отидат или в къде да отседнат – но все пак ще пътуват“, каза той.
„Страхотно“ лято
Изпълнителният директор на Marriott Антъни Капуано заяви, че компанията, която оперира в близо 140 страни според уебсайта си, сега вижда силно търсене не само от туристи, но и от групови и бизнес пътници.
„Смятаме, че лятото ще бъде страхотно“, каза той пред „Squawk on the Street“ на CNBC през май. „Имаме страхотно предчувствие за това лято“.
След два последователни месеца на отрицателно търсене, интересът към бизнес пътуванията в САЩ се е увеличил с 365% през май според Zeta Global, която проследява използването на уебсайта, както и данните за местоположението и транзакциите от покупки с кредитни карти и програми за лоялност.
Международният интерес към пътувания от американци също се е увеличил през май, като интересът към Азия, Европа и Южна Америка е нараснал с повече от 200% от предходния месец според компанията.
Това беше преди администрацията на Байдън да отхвърли изискванията за тестове за ковид преди заминаване за влизане в Съединените щати – ход, който се очаква да отприщи пътуванията в и извън САЩ.
„Премахването на изискването за тестване елиминира източника на стрес за пътниците, който може да ги е задържал“, каза ръководителят на Global PR Мелани Фиш. „Очакваме търсенето само да расте оттук нататък“.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.11% |
USDJPY | 154.35 | ▼1.36% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.35% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.25% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.23% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 574.80 | ▼0.65% |
S&P 500 | 5 897.88 | ▼1.17% |
Nasdaq 100 | 20 507.10 | ▼2.12% |
DAX 30 | 19 304.00 | ▲0.13% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 068.20 | ▼0.01% |
Ethereum | 3 080.34 | ▼0.33% |
Ripple | 0.89 | ▼0.64% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.88 | ▼2.24% |
Петрол - брент | 71.04 | ▼1.86% |
Злато | 2 563.11 | ▼0.13% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 536.62 | ▲1.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.42 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 132.28 | ▲0.13% |
UK Long Gilt Future | 93.92 | ▲0.15% |