Снимка: Volvo Trucks
Volvo Trucks съобщи в понеделник, че е започнала да тества превозни средства, които използват „горивни клетки, задвижвани от водород“, като шведската фирма твърди, че техният обхват може да се разшири до цели 1000 километра.
В изявление от щаба на Volvo в Гьотеборг, цитирано от CNBC, се казва, че зареждането на превозните средства ще отнеме под 15 минути. Пилотните проекти на клиентите ще започнат през следващите няколко години, като комерсиализацията е „планирана за края на това десетилетие“.
Горивните клетки за автомобилите ще бъдат осигурени от съвместно предприятие с Daimler Truck, създадено през март 2021 г.
„Електрическите камиони с водородни горивни клетки ще бъдат особено подходящи за дълги разстояния и тежки задачи, изискващи енергия“, казва Роджър Алм, президент на Volvo Trucks.
Наред с превозните средства с водородни горивни клетки, Volvo Trucks, които са част от групата на Volvo, също са разработили акумулаторни електрически камиони.
Електрификацията на тежкотоварните камиони на дълги разстояния поставя свой уникален набор от предизвикателства. Глобалната прогноза на Международната агенция по енергетика за 2021 г. описва превоза на дълги разстояния като нуждаещ се от „модерни технологии за зареждане с висока мощност и/или големи батерии“.
Конкуренцията в сектора се увеличи през последните години. Фокусът на Volvo Trucks върху технологиите с нулеви емисии ще я постави в конкуренция с компании като Tesla и партньора в съвместното предприятие Daimler Truck, който разработва електрически камиони.
Подобно на Volvo Trucks, Daimler Truck се фокусира както върху електрическите, така и върху водородните превозни средства.
В интервю за CNBC миналата година Мартин Даум, председател на Управителния съвет на Daimler Truck, беше попитан за дебата между батерийна електрическа и водородна горивна клетка.
„Целта са ни и двете, защото и двете [...] имат смисъл“, отговори той, преди да обясни как различните технологии биха били подходящи в различни сценарии.
„Като цяло можете да кажете: ако отидете в града за доставка, където имате нужда от по-малки количества енергия там, можете да зареждате през нощта в депо, тогава със сигурност е електрическа батерия“, коментира той.
„Но в момента, в който сте на път, в момента, в който пътувате от Стокхолм до Барселона... според мен, имате нужда от нещо, което можете да транспортирате по-добре и където можете да зареждате по-добре и това в крайна сметка е Н2“.
„Решението не е взето, но мисля, че е твърде рисковано за компания от нашия мащаб да използва само една технология“.
Въпреки че в някои среди има вълнение относно потенциала на превозните средства, задвижвани с водород, има препятствия, когато става въпрос за разширяване на сектора, точка, призната от Volvo Trucks в понеделник.
Тя посочи предизвикателствата, включително „мащабното снабдяване със зелен водород“, както и „факта, че инфраструктурата за зареждане на тежкотоварни автомобили все още не е разработена“.
Описван от МАЕ като „универсален енергиен носител“, водородът има разнообразна гама от приложения и може да бъде внедрен в широк спектър от индустрии.
Той може да бъде произведена по няколко начина. Един от методите включва използването на електролиза с електрически ток, разделящ водата на кислород и водород.
Ако електричеството, използвано в този процес, идва от възобновяем източник като вятър или слънчева енергия, някои го наричат „зелен“ или „възобновяем“ водород. Днес по-голямата част от производството на водород се основава на изкопаеми горива.
Миналата седмица Volvo Construction Equipment, която също е част от Volvo Group, заяви, че е започнала тестване на „прототип на товарен автомобил с горивни клетки“.
Още по темата:
Менло Парк в Силициевата долина планира да електрифицира 95% от сградите си
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.11% |
USDJPY | 154.35 | ▼1.36% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.35% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.25% |
USDCAD | 1.41 | ▲0.23% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 574.80 | ▼0.65% |
S&P 500 | 5 897.88 | ▼1.17% |
Nasdaq 100 | 20 507.10 | ▼2.12% |
DAX 30 | 19 304.00 | ▲0.13% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 91 068.20 | ▼0.01% |
Ethereum | 3 080.34 | ▼0.33% |
Ripple | 0.89 | ▼0.64% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.88 | ▼2.24% |
Петрол - брент | 71.04 | ▼1.86% |
Злато | 2 563.11 | ▼0.13% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 536.62 | ▲1.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.42 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 132.28 | ▲0.13% |
UK Long Gilt Future | 93.92 | ▲0.15% |