Снимка: iStock
Енергийният сектор се нуждае от нови компании с манталитета на Tesla или Amazon да продължат напред през следващите години, според бившия главен изпълнителен директор на енергийната инфраструктура Snam.
„Беше необходима една Tesla, за да разтърси... секторът за производство на автомобили, една Amazon, за да разтърси пазара на дребно и мисля, че ще са необходими нови компании, за да разтърсят енергийния сектор“, каза Марко Алвера, който сега е главен изпълнителен директор на Tree Energy Solutions, фирма, която разработва проекти, използващи зелен водород.
Алвера, който говори пред Стив Седжуик от CNBC по време на неотдавнашно интервю, продължи да подчертава значението на това компаниите да възприемат подход, съсредоточен върху динамиката.
„Мисля, че винаги гъвкавите компании са тези, които наистина могат да го направят... нещо като нулева база, проектирайте и изградете цялата организация около целта, около скоростта на изпълнение, около сериозността“, каза той.
„Времето, необходимо на Amazon да построи един от складовете си – няма начин конвенционална компания да направи това“, каза той.
„Става въпрос за вземане на нещо от манталитета на Западно крайбрежие на САЩ, нещо от манталитета на Tesla, нещо от нагласата, сещате се, „можем да го направим и то бързо“ отношение и доставяне по-бързо, отколкото конвенционалният подход би могъл да достави“, каза той.
Компанията за електрически превозни средства Tesla и технологичният гигант Amazon са две от най-разпознаваемите компании в света. Наред с основните си дейности и двете са играли в енергийния сектор през последните няколко години.
Tesla, например, се впусна в съхранението на батерии, докато Amazon участва в големи инвестиции за вятърна и слънчева енергия.
Коментарите на Алвера идват в момент на огромна промяна за енергийната индустрия, като големите икономики по света се стремят да се отдалечат от изкопаемите горива в дългосрочен план, като същевременно се борят с нестабилните пазарни условия и несигурността.
Европейският съюз например се стреми да увеличи инсталациите си за възобновяема енергия през следващите няколко години, като преследва целта си да стане неутрален по отношение на климата до 2050 г.
Изпълнителната власт на ЕС, Европейската комисия, вижда водорода като важен инструмент в тази промяна, като нейният председател Урсула фон дер Лайен изрази подкрепа за него по време на речта си за състоянието на Съюза през септември.
Описван от Международната агенция по енергетика като „универсален енергиен носител“, водородът има разнообразна гама от приложения и може да бъде внедрен в широк спектър от индустрии.
Той може да бъде произведен по няколко начина. Единият метод включва електролиза, при която електрическият ток разделя водата на кислород и водород. Ако електричеството, използвано в този процес, идва от възобновяем източник като вятър или слънчева енергия, някои го наричат „зелен“ или „възобновяем“ водород.
По-голямата част от производството на водород в момента се основава на изкопаеми горива, но комисията заяви, че иска 40 гигавата възобновяеми водородни електролизатори да бъдат инсталирани в ЕС до 2030 г.
Именно в тази среда компании като Tree Energy Solutions се стремят да стъпят в нововъзникващия сектор на зеления водород.
В началото на октомври беше обявено, че TES и австралийската Fortescue Future Industries ще работят заедно по голям проект за зелен водород.
Според изявление от 5 октомври FFI ще инвестира 30 милиона евро (около 29.76 милиона долара) в TES.
„Първата фаза на това партньорство е съвместно разработване и инвестиране в доставката на 300 000 тона зелен водород, като в момента се договарят крайните местоположения“, се казва в изявлението.
По време на интервюто си за CNBC Алвера беше попитан дали човечеството разполага с технологията за получаване на широкомащабен зелен водород и кой води технологичната надпревара в сектора.
„Абсолютно разполагаме с технологията“, отговори той. „Китай [води], бих казал, с голяма разлика в слънчевите панели и електролизерите“, добави той. „Има европейски технологии, има американски технологии“.
„Така че ние имаме технологиите, но това, което нямаме, е производствен капацитет за мащабиране на тези технологии във времето“.
„И това е мястото, където бих искал да видя повече фокус на политиката и повече предприемачи, които наистина инвестират във фабриките“.
Още по темата:
ЕС забранява продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили от 2035 г.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.17% |
USDJPY | 157.32 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.09% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.27% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.03% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 626.00 | ▲0.70% |
S&P 500 | 6 090.62 | ▲0.91% |
Nasdaq 100 | 21 988.50 | ▲1.16% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 659.20 | ▲4.16% |
Ethereum | 3 505.05 | ▲2.58% |
Ripple | 2.34 | ▲3.33% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.00 | ▲0.81% |
Петрол - брент | 73.04 | ▲0.51% |
Злато | 2 615.90 | ▲0.02% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 534.62 | ▼1.17% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.50 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |