Снимка: iStock
Хората казаха, че пандемията ги е накарала да искат да пътуват по-отговорно в бъдеще.
Новите данни показват, че те наистина го правят, съобщава CNBC Travel.
Според доклад, публикуван през януари от Световния съвет за пътувания и туризъм и Trip.com Group:
Но намирането на компании, които са сериозни по отношение на устойчивостта, не е лесно, каза Джеймс Торнтън, главен изпълнителен директор на туристическата компания Intrepid Travel.
„Виждате хотели, които казват, че са устойчиви, а след това използвате тези малки бутилки за пътуване за шампоани и душ гелове“, каза той.
Всичко е просто „заблуждаващ зелен пиар“, каза той, позовавайки се на термина „greenwashing“, който описва усилията на компаниите да изглеждат по-екологосъобразни, отколкото са.
Терминът се е увеличил в популярност заедно с увеличаването на търсенето на устойчиви продукти и услуги.
Резултатът е смесица от тези, които наистина са посветени на каузата – и тези, които поръсват с екологични думи и снимки за разсад, гори и други „зелени“ изображения в маркетинговите си материали, без реални действия, които да подкрепят твърденията им.
Намиране на компании, които са устойчиви
Бъдете внимателни с тези тактики, каза Торнтън.
„За една компания да каже, че е „100% устойчива“ или че е „екологична“ [...] не означава нищо“, каза той. „Бих призовал пътниците да бъдат много предпазливи, когато виждат тези думи, и наистина да се разровят и да погледнат малко по-подробно“.
Интересът на потребителите към устойчивото пътуване се промени значително през последните две десетилетия, каза Торнтън. Той каза, че когато се присъединява към безстрашното пътуване преди 18 години, „хората ще ни гледаха, сякаш сме малко луди“, когато компанията говори за устойчивост.
Сега много компании го правят, независимо дали са сериозни или не.
Торнтън заяви, че смята, че туристическата индустрия в момента е разделена на три категории. Една трета има „невероятно добри намерения и работи много активно за справяне с климатичната криза [...] и постига добър напредък“.
Друга трета има „добри намерения, но всъщност не предприема действия все още. И често [...] тези компании не са съвсем сигурни как да предприемат действия“.
Последната трета „просто напълно заравя главата си в пясъка и се надява, че това нещо ще си отиде, а истината е, че не е така“.
За да се идентифицират компаниите в първата категория, Торнтън препоръчва на пътниците да търсят три критични неща.
1. История на устойчивостта
За да се уверите дали дадена компания може да се качи на екологичния вагон, разгледайте нейната история, каза Торнтън.
Той съветва да се търси „дълга история на асоцииране с проблемите на устойчивостта, или това е нещо, което току-що се е появило?”.
Ако съобщението е ново за компанията, това не е прекъсвач на сделката, каза той.
„Но това би насърчило клиента вероятно да иска да погледне малко по-подробно, за да види дали това, което компанията всъщност прави, има строгост зад него“, каза той, „или е нещо, което се прави просто за маркетинг – и следователно за „заблуждаващ зелен пиар“.
2. Проверка на измерванията
След това пътниците трябва да видят дали компанията измерва емисиите си на парникови газове, каза Торнтън.
„Истината е, че всяка туристическа компания в крайна сметка допринася за климатичната криза“, каза той. „Така че най-доброто нещо, което всяка туристическа компания може да започне да прави, е да измерва емисиите на парникови газове, които създава“.
За да направите това, Торнтън посъветва пътниците да проверят Декларацията от Глазгоу за действия в областта на климата в туризма.
„Уебсайтът на Декларацията от Глазгоу изброява организациите, които са се съгласили активно да намалят емисиите си [...] и всъщност имат климатичен план, който показва как го правят“, каза той.
Подписалите страни трябва да публикуват своя климатичен план, който се наблюдава от Световната организация по туризъм към ООН, каза той.
„Потребителите могат да използват това като начин да проверят дали компанията, в която резервират, е сериозна относно декарбонизацията“, каза той и добави, че повече от 700 организации са в списъка.
Торнтън каза, че пътниците могат също така да проверят Инициативата за научни цели, която е партньорство между CDP, Глобалния договор на ООН, Световния институт за ресурси и Световния фонд за природата.
Уебсайтът му има информационно табло, което подробно описва ангажиментите за намаляване на емисиите, поети от повече от 4500 компании по целия свят, включително American Express Global Business Travel, Reed & Mackay Travel в Обединеното кралство и австралийската Flight Center Travel Group.
3. Потърсете сертификати
И накрая, пътниците могат да проверят за независими оценки, каза Торнтън.
Един от най-строгите и впечатляващи е B Corp Certification, каза той.
„На Intrepid бяха необходими три години, за да попадне сред B Corp“, каза той.
Други компании със статут на B Corp включват Seventh Generation, Ben & Jerry’s, Aesop – и Patagonia, които Торнтън нарече „може би най-известните B Corp в света“.
За да го получат, компаниите се преглеждат от B Lab с нестопанска цел и сертифицирането продължава три години, каза Торнтън.
Кристен Граф, директор продажби и маркетинг в курорта Bawah Reserve в Индонезия, се съгласи, че B Corp е „най-широко уважаваният“ сертификат.
Граф също така препоръчва Световния съвет за устойчив туризъм (GSTC), като казва, че той и B Corp са „всъщност... законни“. GSTC не сертифицира туристически компании, а по-скоро акредитира сертифициращи органи на трети страни, които използват неговите стандарти.
Други еко-сертификати за пътуване са по-малко взискателни, каза Граф.
„Много от тях са просто рекет, за да правят пари“, каза тя.
Bawah Reserve започна процеса за сертифициране на B Corp през ноември 2022 г., каза Граф. „Очакваме, че ще отнеме около година, за да завърши“, каза тя.
B Corp използва плъзгаща се скала за своите такси за сертифициране, които започват от 1000 долара за компании с по-малко от 1 милион долара годишни приходи.
„Цената е сравнително минимална“, каза Торнтън, особено „ ако сте сериозни за устойчивостта“.
Той каза, че Intrepid плаща около 25 000 долара годишно за сертифицирането.
Други съвети
Торнтън също така съветва пътниците да задават въпроси като:
Той каза, че има места, които се възприемат като устойчиви, но които „всъщност са собственост на казино“.
И накрая, Торнтън препоръчва на пътниците да гледат онлайн отзиви.
„Често малко проучване в Google... може да ви даде наистина добра индикация за това дали даден хотел или туристическо изживяване прави това, което казва, че прави – или дали те всъщност са зелени“.
Още по темата:
Кога е най-подходящото време да резервирате лятна почивка, за да спестите пари?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.69% |
USDJPY | 156.42 | ▼0.76% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.63% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 313.00 | ▲1.27% |
S&P 500 | 5 998.12 | ▲1.08% |
Nasdaq 100 | 21 556.90 | ▲0.86% |
DAX 30 | 20 051.90 | ▼0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 056.90 | ▼0.18% |
Ethereum | 3 376.99 | ▲1.21% |
Ripple | 2.27 | ▲1.32% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.56 | ▲0.53% |
Петрол - брент | 72.62 | ▲0.50% |
Злато | 2 623.56 | ▲1.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.12 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.98 | ▲0.26% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.95 | ▲0.79% |